اجرای ویدیو مپینگ بر روی دیوار مجموعه ارگ کریمخانی

به گزارش سینا پرس فارس، مصطفی مشفقیان در نشست خبری خود با خبرنگاران به برنامه های اجرایی در دهه مبارک فجر اشاره کرد و افزود: باتوجه به این ایام باشکوه سازمان فرهنگی و اجتماعی برنامه های متنوعی را جهت اجرا در سطح شهر پیش بینی کرده است که برنامه سفیر آفتاب، ویدیو مپینگ بر روی دیوار مجموعه ارگ کریمخانی به مدت ۵ شب که از ۱۸ تا ۲۲ بهمن ماه به صورت سه بعدی اجرا می شود و باتوجه آرزوی دیرینه مردم در خصوص ساخت سریال حضرت احمد ابن موسی(ع) تفاهم نامه آن منعقد می شود و رونمایی از فیلم ۲۸۸۸ که مراسم فرش قرمز آن در شهر شیراز برگزار می شود، از مهم ترین برنامه های اجرایی است.  
وی همچنین اظهار داشت: فیلم ۲۸۸۸  با مشارکت ۵۰ درصدی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز با روایت تاریخ دفاع مقدس تهیه شده است و این فیلم در بخش سودای سیمرغ با سایر فیلم ها در حال رقابت است. 
او افزود: در ایام دهه فجر نیز دیوار نگاره عظیم شهری میدان امام حسین(ع) کلنگ زنی خواهد شد و این دیوار نگاره در محل میدان امام حسین(ع) جانمایی می شود و عملیات اجرایی آن طی ۴ ماه انجام و در اردیبهشت ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد.
مشفقیان با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه های اصلی که در دهه فجر برگزار می شود اجرای برنامه لیگ محلات شیراز در شش رشته مختلف ورزشی است، افزود: تمام تلاش ما این است که ورزش همگانی را به صورت محله محور در شیراز اجرا کنیم و موضوع شکوفایی استعدادها در حوزه ورزش دیده شود. 
معاون شهردار شیراز با بیان اینکه این رویداد ورزشی سالانه برگزار می شود و نقش بسیاری در ترویج فرهنگ ورزش خواهد داشت، اضافه کرد: باتوجه به اینکه شهر شیراز خاستگاه اصلی کشتی فرنگی است شهرداری در این زمینه سرمایه گذاری جدی خواهد کرد و فضا را برای شکوفایی این استعدادها فراهم می کند. 
وی ابراز کرد: در دهه مبارک فجر چندین سالن جدید ورزشی و چند فرهنگسرا کلنگ زنی می شود و امید است طی دو تا سه سال آینده جهش جدی در حوزه افزایش زیر ساخت های فرهنگی و ورزشی در سطح شهر داشته باشیم. 
اجرای طرح بلندگوهای شهری در راستای  کاربری پدافند غیر عامل در موضوعاتی همچون سیل ، زلزله و پخش اذان از دیگر موضوعاتی بود که رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به آن اشاره کرد و افزود: برآورد ما این است که طول مسیر این بلندگوها ۶۸ کیلومتر است و تا تابستان سال آینده در سطح شهر در سه فاز اجرایی می شود و در دهه فجر نیز اولین فاز آن به بهره برداری می رسد.
مشفقیان در پایان ابراز کرد: رسالت اصلی سازمان پیاده کردن ماموریت شهری شیراز در راستای اجرای برش نقشه مهندسی فرهنگی استان است که به عنوان بالاترین سند ابلاغ گردیده و تکالیفی برای شهرداری شیراز در نظر گرفته شده که ملزم به اجرای آن می باشد. 

گزارش: زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا