اجرای طرح احیای هویت فرهنگی و اجتماعی در محلات شیراز

به گزارش سینا پرس فارس، مصطفی مشفقیان در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه این سازمان ۴ رسالت اصلی در حوزه  فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری دارد، گفت: تلاش سازمان فرهنگی بر گسترش زیر ساخته‌ های فرهنگی و‌ ورزشی در سطح شهر است.
وی با بیان اینکه در شهر شیراز با یک چالش جدی تحت عنوان تلاش برای تغییر نگاه عمومی به سازمان فرهنگی است، مواجه ایم، گفت: متأسفانه یک دید از بیرون به سازمان فرهنگی وجود دارد که بسیاری از دستگاه ها و ارگان‌ها، سازمان فرهنگی را یک سازمان خدمات رسان می دانند و متأسفانه این نگاه باب شده است که این سازمان در جایگاه یک نهاد حمایت مالی به آن نگاه می شود.
 این در حالیست که جایگاه این سازمان، یک سازمان کنشگر در عرصه فرهنگی و گردشگری  است و امید است با تلاشی که در حال انجام است در آینده یک سهم جدی در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری داشته باشیم.
معاون شهردار شیراز ادامه داد: یکی از سیاست های اصلی سازمان فرهنگی ایجاد بستری برای افزایش مشارکت های مردمی می باشد اما در تلاشیم با شیوه های متفاوت از گذشته نسبت به بازگشایی مجدد فرهنگسراها و مراکز فرهنگی و اجتماعی اقدام کنیم و مشارکت مردم در تعریف رویدادها را شاهد باشیم.
مشفقیان ادامه داد: تلاش مان این است فضایی را ایجاد کنیم تا فرهنگسراها و مراکز فرهنگی و اجتماعی و‌ ورزشی به دست مردم اداره شود.
وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از طرح هایی که در سازمان فرهنگی دنبال خواهد شد اجرای طرح احیای هویت فرهنگی و اجتماعی محلات شیراز است که با محوریت مساجد برگزار می شود، افزود: اجرای این طرح مهم ترین اقدام سازمان فرهنگی شهرداری شیراز طی ۳ سال آینده می باشد و امید است با اجرای آن حجم بسیاری از آسیب های اجتماعی را در محلات کاهش بدهیم و نسبت به توسعه و ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی اقدام کنیم.  
مشفقیان عنوان کرد: در حوزه ارتقاء فرهنگ شهروندی نیز ۳ مرکز تخصصی در سازمان به بهره برداری می رسد که این مراکز در تولید محتوا، توسعه و ترویج فرهنگ شهروندی فعال خواهند بود. این در حالیست که در شهر شیراز
در حوزه هایی همچون پسماند، فضای سبز،  ترافیک و آپارتمان نشینی فرهنگ سازی جدی صورت نگرفته و تولید محتوا برای آنها نداشته ایم. از این سو طی تفاهم نامه های ایجاد شده این فرهنگ سازی ها از سنین پایین در مدارس آغاز می شود و در سایر موضوعات نیز بازه سنی ۱۰ تا ۲۵سال مدنظر است که با همکاری دانشگاه ها و آموزش و پرورش این اقدام محقق خواهد شد.
مشفقیان همچنین از اجرای رویداد میدانی عظیم محشر یا فصل شیدایی ۲ از اردیبهشت ۱۴۰۱ به مدت ۲۰ شب خبر داد و گفت: در مجموع این سازمان برای سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۸۵ پروژه و رویداد در حوزه های مختلف فرهنگی، گردشگری و اجتماعی تعریف کرده است.
معاون شهردار همچنین از افزایش بودجه سازمان فرهنگی خبر داد و افزود: این موضوع نشان دهنده این است که در ۱۴۰۱ با تحول فرهنگی در شهر شیراز مواجه ایم.
شایان ذکر است اختصاص مکانی برای فعالیت اصحاب رسانه ها در راستای کمک به امر خبر رسانی، راه‌اندازی کافه رسانه در بلوار چمران تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از دیگر موضوعاتی بود که رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی ‌و ورزشی شهرداری شیراز به تشریح آنها پرداخت.

 

گزارش: زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا