۱ میلیون و ۴۳۳ هزار نفر نیروی کار فعال در فارس وجود دارد

به گزارش سینا پرس فارس، مصطفی هاشمی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس که با حضور معاون روابط کار این وزارتخانه برگزارشد، بیان کرد: فارس پهناور با ظرفیت های بسیار و بهرمند از تقسیمات کشوری عظیم از مجموعه شورای هماهنگی کوشا و پرتلاشی نیز برخوردار است..
وی با بیان اینکه ۱ میلیون و ۴۳۳ هزار نفر نیروی کار فعال در این استان وجود دارد افزود: فارس در زمینه خدمات و گردشگری نیازمند نگاه ویژه ای است و کارگاه های این استان در ۲ سال گذشته به دلیل همه گیری کرونا آسیب دیده و باید برای احیا آن تلاش کرد..
سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس ابراز داشت: کشاورزی این استان در پی خشکسالی رو به نزول است و صنعت نه چندان گسترده فارس نیز با مشکلاتی مواجه است که باید سهم این استان از بخش صنعت نیز ارتقا یابد.
وی روابط کار را ستون خیمه وزارت تعاون کار و رفاه دانست و اظهار داشت: تنظیم رابطه کار در کارگاه های استان موضوع مهمی است که نقش مستقیم در پایداری تولید دارد..
هاشمی بیان کرد: در ۱۲ ماهه سال ۹۹ حدود ۱۳ هزار نفر در این استان بیمه بیکاری دریافت کردند که این آمار در سال جاری به ۱۸ هزار و ۵۲۶ نفر رسیده است..
وی با بیان اینکه براساس تعاریف وزارت کار در حال حاضر در استان فارس کارگاه بحران زده وجود ندارد،گفت: شرکت‌های خدماتی به دلیل تامین نیرو دستگاه‌های دولتی نقش مهمی برعهده دارند و نظارت لازم در این عرصه باید صورت پذیرد.
وی اظهار داشت: صلاحیت ۲۷۴ شرکت خدماتی در سال ۹۹ و در سال جاری نیز صلاحیت ۱۷۴شرکت خدماتی در سطح استان فارس صادر شده است.
سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس میانگین مدت زمان رسیدگی به دادخواست های حوزه روابط کار را در این استان ۲۲ روز عنوان کرد و افزود: هزار و ۵۹۳ مورد بازرسی در ۹ ماهه امسال از واحدهای تولیدی و کارگاه‌های استان فارس انجام شده است.

گزارش: زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا