نامگذاری گونه های درختی به افتخار دی کاپریو

به گزارش سیناپرس فارس، یک درخت استوایی و همیشه سبز در کشور کامرون یافت شده است که اولین گونه گیاهی است که در سال ۲۰۲۲ به عنوان جدید علمی نامگذاری می شود و این گیاه امروز به افتخار بازیگر لئوناردو دی کاپریو، رسماً Uvariopsis dicaprio نامگذاری شده است. این گیاه به لیست گیاهان عجیب و دیدنی که دانشمندان در ۱۲ ماه گذشته نام برده اند، اضافه می شود.

مارتین چیک در باغ گیاه‌شناسی سلطنتی بریتانیا، کیو و همکارانش- از جمله محققان در هرباریوم ملی کامرون و دانشگاه یائونده کامرون- هستند که عکس‌ها و نمونه‌هایی از درخت را که در جنگل گرمسیری ایبو کامرون یافت می‌شود، تجزیه و تحلیل کردند.

آنها تشخیص دادند که این درخت قبلاً برای علم ناشناخته بود و همچنین به نظر می رسد در بین جوامع محلی ناشناخته باشد. تیم این گونه را به نام بازیگر و فعال محیط زیست دی کاپریو به یادبود تلاش های مبارزاتی او برای محافظت از جنگل ایبو در برابر قطع درختان نامگذاری کرد.

این درخت با ارتفاع حدود ۴ متر، می توان با گل های متمایز و پر جنب و جوش زرد-سبز براق، که روی تنه آن رشد می کند، شناسایی کرد. این درخت نزدیک به درخت یلانگ یلانگ (Cananga odorata) است که بومی هند، آسیای جنوب شرقی، فیلیپین، اندونزی و استرالیا است.

چیک می گوید: «این گیاهی است که برای یک گیاه شناس، فقط به سمت شما می پرد. "خیلی دیدنی است."

در حال حاضر، کمتر از ۵۰درخت منفرد دیده شده اند و همه آنها در یک منطقه حفاظت نشده از جنگل ایبو محدود شده اند. در نتیجه، به شدت در خطر انقراض در نظر گرفته می شود.

 مترجم: امیرمحمد مظفری

مرجع خبر:  https://www.newscientist.com/article/2303540-newly-identified-tree-species-named-in-honour-of-leonardo-dicaprio/#ixzz7HDLVGWUY

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا