آموزش و مشاوره رایگان در طرح ملی مشاغل خانگی

به گزارش سینا پرس فارس، زارعی با بیان اینکه فعالیت کاری او در تهیه و بسته بندی سبزیجات و میوه جات خشک می باشد، بیان کرد: تلاش دارم تا با همکاری جهاد دانشگاهی در برگزاری کلاس ها و جلسات آموزشی بتوانم به متقاضیانی که تمایل دارند در این رسته فعالیت داشته باشند کمک کنم و مشاوره های لازم را در این خصوص ارائه دهم. 
 
وی به حمایت های جهاد دانشگاهی اشاره نمود و افزود: در ابتدای شروع باتوجه به کلاس های آموزشی که گذاشته شد ، کلاس های عمومی و تخصصی در این زمینه بسیار مؤثر بود و حمایت هایی که در خصوص اخذ مجوز یا راهنمایی که در ثبت شرکت ها انجام میشد هم برای خودم و هم برای متقاضیانی که در صدد راه اندازی این حوزه شغلی بودند، بسیار مفید بود. 

 وی با بیان اینکه کار خود را در مدت کوتاهی است که شروع کرده و تلاش دارد تا در محصولات خود را در نمایشگاه های مختلف عرضه کند، ادامه داد: ایران کشوری است که کشاورزی در آن رونق دارد و در این صنعت دور ریز یا ضایعات و هدر رفت محصولات کشاورزی زیاد می باشد و اما با اقدامی که در زمینه بسته بندی و خشک کردن سبزیجات انجام می گیرد، موجب هدر رفت کمتر محصولات کشاورزی می شود و در کنار آن کیفیت مطلوب محصولات بیشتر مد نظر است.

این پیشران مشاغل خانگی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه در این رسته شغلی فرآیند خشک کردن میوه و سبزی انجام می شود اما رعایت اصول بهداشتی، قوانین و مقرراتی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام می شود 
برای انجام این کار بسیار حائز اهمیت است.

زارعی همچنین خاطر نشان کرد: در این رسته شغلی می توان از ظرفیت افرادی که نیاز به کار در مشاغل خانگی دارند و یا بانوانی که نیازمند کار در خانه می باشند و نمی توانند بیرون از منزل فعالیت داشته باشند، استفاده کرد.

وی همچنین به آموزش هنرجویان و وضعیت  بازار و اتصال آنها به بازار و ارائه محصولات تولیدی اشاره کرد و گفت: در زمینه آموزش به هنر جویان ، آموزش هایی که به آن ها داده میشود در زمینه خرید مواد اولیه، تولید محصول و فروش آن میباشد. همچنین در زمینه بازاریابی آموزش های لازم ارائه می شود تا در صورت تمایل محصول را از آن ها خریداری کنیم و وارد بازار کنیم.

زارعی در ادامه این گفت و گو در پاسخ به این سوأل که در حوزه فعالیت شما فراگیران چه انتظاراتی ازشما دارند، گفت: انتظارات در این زمینه بیشتر مشاوره، تولید و تهیه مواد اولیه و بازار فروش می باشد و باتوجه به اینکه برخی فراگیران پیشرفت به سزایی در حوزه فعالیت خود داشته اند، انتظارات دیگری همچون در راستای حمایت از تولید و بازار فروش دارند. و در مقابل نیز ما انتظار داریم باتوجه به حوزه فعالیتی که شروع می کنند و حمایت و کمکی که از سوی ما میشوند در محصولی که تولید می کنند از لحاظ بهداشت و رعایت قوانین دقت به سزایی داشته باشند و محصول مرغوبی را تهیه نمایند و رعایت وجدان کاری را نیز سر لوحه کار خود قرار دهند.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا