ریز بالن های عکاس به کمک ماهواره ها می آیند

به گزارش سینا پرس فارس و به نقل از نیواطلس، شرکت اربن اسکای مدعی است این سیستم مبتنی بر استفاده از بالن می‌تواند با هزینه‌ای بسیار ناچیز عکاسی از سطح زمین را با دقت بالا ممکن کند.

هر ریزبالن مورد استفاده بدین منظور متشکل از یک بالن استراتوسفری کوچک قابل استفاده مجدد است که در زیر آن یک ماژول حمل محموله که شامل یک دوربین با دقت بالا و رو به پایین است، تعبیه شده است. حسگرهای تصویربرداری دیگری مانند دوربین‌های مادون قرمز یا طیف سنجی نیز می‌توانند در این سیستم مورد استفاده قرار بگیرند.

هر یک از این ریزبالن ها با قطر ۲.۵ متر در زمان حضور بر روی زمین با گاز هلیم پر شده و پس از پر شدن بالن به پرواز درمی آیند. بالن‌های یادشده در نهایت در ارتفاع بیش از ۱۸ هزار متری از سطح زمین، مستقر شده و عکس برداری را آغاز می‌کنند.

لنز مقاوم دوربین‌های این ریزبالن ها قادر به عکاسی در شرایط خاص جو فوقانی زمین بوده و سرعت چرخش آن بار مبنای سرعت حرکت بالون تعیین می‌شود. بالن‌های مذکور قادر به عکاسی از محوطه‌ای هزار کیلومتر مربعی از زمین در هر ساعت هستند.

هنگامی که فرآیند عکس برداری کامل شد، خدمه زمینی از راه دور ماژول محموله را فعال می‌کند تا این محموله حاوی فایل عکس‌ها خود را از پایین بالون رها کند و با چتر نجات به زمین برسد.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا