تجمع سموم و نیترات در محصولات کشاورزی صحت ندارد

به گزارش سینا پرس فارس، مجتبی دهقان پور در حاشیه آغاز مانور عمليات بازرسی و نظارت بر كالاهای اساسی بخش كشاورزی در پاسخ به سوال خبرنگار سینا پرس در خصوص برگشت محصولات کشاورزی صادر شده به سایر کشورها و سمی بودن این محصولات، گفت: باتوجه به اینکه صادرات محصول فلفل دلمه از استان به کشور روسیه انجام میشد با تمهیدات و تدابیری که در سطح وزارتخانه، مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس صورت گرفت این مشکل رفع شد و صادرات آن انجام می شود. ‌
وی خاطر نشان کرد: شایعاتی که در فضای مجازی و رسانه ای مبنی بر تجمع نیترات و سموم و برگشت برخی محصولات کشاورزی همچون سیب زمینی اعلام میشود صحت ندارد.
این مقام مسئول تأکید کرد: باتوجه به فضاسازی های که در فضای مجازی در خصوص سمی بودن محصولات مطرح می شود اما این اطمینان خاطر را می دهم و با قاطعیت اعلام می کنم که قالب محصولات تولیدی در استان استانداردهای لازم را دارند و منطبق با استانداردهای تولید محصول مستقیم هستند و مردم از این جهت نگرانی نداشته باشند.
دهقان پور اظهار داشت: یکی از رویکردهای اساسی تولید در حوزه کشاورزی موضوع سلامت محصول است که معتقدیم هم کیفیت و هم کمیت محصول بایستی حفظ شود. لذا تولید کنندگان ما در این خصوص این مسئولیت را دارند و ما نیز این وظیفه را داریم که در راستای مسئولیت اجتماعی و سازمانی، نظارت ویژه ای بر محصولات داشته باشیم .
دهقان پور همچنین ابراز کرد: اهتمام ویژه ای خواهیم داشت که نظارت ها را تشدید کنیم و اگر ایرادی وجود دارد مردم می توانند ایرادات را از طریق روابط عمومی به سازمان منعکس کنند.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی همچنین در خصوص میوه های وارداتی خارجی به استان همچون آووکادو، گفت : این میوه ها در ورود به کشور قبل از توزیع در قرنطینه قرار می گیرند و پس از طی شدن مراحل لازم آزاد سازی و‌ ورود آنها به بازار صورت می گیرد .

 

گزارش: زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا