برخورد با افرادی که از نخبگان ایده سرقت می کنند

به گزارش سینا پرس فارس، محمدهادی ایمانیه در نشست صمیمانه با جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر استان فارس، با بیان انتظار خود از جوانان نخبه استان، عنوان کرد: نخبگان و دانشجویان، هدف زندگی خود را غیرمادی انتخاب کنند. چراکه انتخاب هدف غیرمادی منجر به موفقیت نخواهد شد. اگر دانشجویان هدف خود را پیشرفت کشور، استان، شهر و خدمت به همنوعان خود قرار دهند می توانند موفق شوند و خداوند رزق و روزی را به آنها عطا خواهد کرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از ایده های نخبگان با افرادی که در استان ایده نخبگان را سرقت می کنند اقدامات لازم انجام میشود و تدابیر لازم برای برخورد با اینگونه رفتارها و بد اخلاقی ها در استان اتخاذ می‌شود تا از سرقت ایده نخبگان جلوگیری شود.

تأمین مسکن، رفع مشکلات مربوط به حوزه معلولان، معضلات زیست محیطی و خشک شدن تالاب ها، فراهم کردن زمینه تسهیل فعالیت شرکت های دانش بنیان، استفاده از ظرفیت های دانش بومی نخبگان استان در حوزه های مختلف و حوزه بهداشت و درمان از جمله موضوعاتی بود که‌ در این نشست توسط نخبگان استان مطرح شد و استاندار فارس عنوان کرد: در طرح جهش ملی مسکن که تشویقی برای ترغیب جوانان به ازدواج است، اگر فرد مجردی که زیرمجموعه حمایت نخبگان است و تقاضای مسکن داشته باشد، در صورتیکه ضمانت کند در زمان تحویل مسکن، متأهل باشد مورد حمایت ویژه قرار می گیرد.

ایمانیه همچنین در خصوص طرح حمایت از معلولان و مشکلات پیش روی این اقشار، گفت: در این خصوص جلساتی را با صاحب نظران این حوزه در راستای بهره مندی از نظرات و پیشنهادات آنها در جهت حمایت از معلولان برگزار خواهیم کرد. همچنین تلاش می کنیم تا قانون حمایت از معلولین را تا ضوابط مشخص شده آن در قانون و براساس امکانات استان پیگیری و در دستور کار قرار دهیم.

این مقام مسئول به رفع مشکلات مربوط به اتاق های موسوم به اتاق تمیز(کلین روم) در محدوده پارک علم و فناوری یا در دانشکده‌های داروسازی و پزشکی، اشاره کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا از  امکانات و فضای موجود بهره ببریم و فرآیندهای بروکراسی اداری در جهت راه اندازی این مکان ها را کاهش دهیم.

اشاره به رفع مشکلات بخش بهداشت و درمان از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس به آن اشاره نمود و بیان کرد: ۹۰ درصد بخش دانشکده پزشکی باید در اختیار فضای آموزشی باشد و نیاز است تا فضایی جهت انجام فعالیت های پژوهشی نخبگان ایجاد شود.

ایمانیه همچنین بر استفاده و‌ کمک از صنایع استان برای راه اندازی فضای کارگاهی در پارک علم و فناوری تأکید کرد.

معضلات مربوط به کم آبی استان و مشکلات مربوط به حوزه محیط زیست از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد و افزود: در آینده یکی از معضلات اصلی فارس کمبود آب خواهد بود و استان در حال حاضر در این حوزه وضعیت بسیار نامطلوبی نسبت به دیگر استان ها دارد و نخبگانی که در این حوزه فعالیت می کنند در صورتیکه کار ارزشمندی انجام دهند از تلاش آنها در این حوزه حمایت خواهیم کرد.

ایمانیه با تأکید بر اینکه استانداری فارس حامی محیط زیست در استان می باشد و خط قرمز ما، تخریب محیط زیست است، افزود: یکی از نخبگان را که از فارغ‌التحصیلان کشور هلند در رشته محیط‌زیست است به عنوان مشاور خود در این عرصه انتخاب کرده‌ام و به زودی حکم ایشان را صادر خواهم کرد.

استاندار فارس همچنین در این نشست از سفر معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای پیگیری احیای دریاچه پریشان و بختگان به شیراز خبر داد و گفت: در این سفر، مسائل مربوط به این دو دریاچه پریشان و بختگان بررسی و مسائل مربوط به دریاچه مهارلو و استفاده از ظرفیت های این دریاچه مطرح و بررسی می شود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۰ و المپيادهای علمی دانش آموزی تقدیر بعمل آمد.

 

گزارش: زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا