افتتاح نخستین کانون پرورش فکری خیرساز کشور در اوز فارس

به گزارش سینا پرس فارس، طی مراسمی در حضور مسئولان کشوری و استانی اولین مامون پرورش فکری کودکان در شهرستان اوز فارس به بهره برداری رسید. این مرکز، نخستین مرکز خیرساز در میان هزار و سی و چهار کانون فعال در سطح کشور و چهاردهمین مرکز کانون استان است. مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در این آیین گفت: عشق و دلدادگی مردم شهرستان اوز به کتاب و کتابخوانی و کوشش برای شکوفایی فرهنگ و ادب سرزمینی شان ستودنی است و بحق که عنوانهای شهر خلاق ادبی و دوستدار کتاب کودک شایسته فرهنگ دوستان اوز و استان فارس است.

مهدی علی اکبر زاده بیان کرد: از هر گوشه شهر زیبای اوز بوی فرهنگ و ادب و دانش به مشام می رسد؛ مرکز و ثقل آن با تابلوی نون و القلم مزین شده و ورودی های شهر از دو سمت نیز مراکز علمی و دانشگاهی ساخته شده و حتی کوچه ها و خیابان ها نیز همه حکایت از تعمیق و باور فرهنگی مردم این خطه دارد.

او گفت: شهرستان اوز هم اینک کانون توجه مسئولان و متولیان فرهنگ و ادب در سطح ملی شده است و بدون شک باید از این موقعیت و شکوه و همراهی و پشتیبانی های مادی و معنوی مسئولان کشوری و همچنین مشارکت بی نظیر مردم خوب و نیک اندیشان این خطه در سامان دادن و تقویت جایگاه فرهنگی این شهرستان نهایت بهر لازم را برد و باید قدردان این همراهی ها بود.

وی یادآور شد: افتتاح کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اوز نخستین مرکز خیرساز در سطح کشور و استان فارس محسوب می شود و البته الگویی برای حضور و همراهی و جذب بیشتر خیرین در اقصی نقاط کشور است تا باور کنند که هزینه ها در این حوزه بهترین وزیباترین کار و سرمایه گذاری برای آینده بهتر فرزندان ایران است.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای ساخت این مرکز را نیز افزون بر ۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این کانون در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۰۰ و زیربنای ۵۰۰ متر مربع ساخته شده است.

علی اکبر زاده تصریح کرد: این مرکز شامل سالن اجتماعات و آمفی تئاتر، کتابخانه، سالن مطالعه و سایر تجهیزات و مکانی زیبا برای تجهیز انواع اساب بازی های متنوع است.

وی همچنین از محمد فقیهی و عبدالرحمن و محمد خضری نیک اندیشان و خیرینی که بیشترین نقش را در ساخت و تجهیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اوز داشته اند نیز قدردانی کرد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور همچنین مهمترین رویکرد و راهبرد این نهاد فرهنگی را تقویت و شکوفایی و پویایی ذهن های خلاق و استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان در حوزه های مختلف عنوان کرد و گفت: برنامه های طراحی شده در این راستا نیز در قالب های مختلف از ساخت فیلم و انیمیشن، داستان، ترویج فرهنگ کتابخوانی و حتی اسباب بازی های فکری و خلاقانه است.

گزارش: زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا