سندروم خانه های خالی گریبان گیر جامعه آینده

به گزارش سینا پرس فارس، علیرضا انصاری در جلسه شورای هماهنگی و راهبردی جمعیت، بیان کرد: باتوجه به اینکه مشکلات اقتصادی بر بحث فرزند آوری تاثیر دارد اما امروزه شاهد آن هستیم که خانواده های متمول هم تمایلی به داشتن فرزند ندارند که این امر نیازمند آن است که در کنار توجه به سیاست های تشویقی جدیدتر وجدی تر مسائل فرهنگی را فراموش نکنیم. چرا که در اینصورت تعداد زیادی از زوج‌ها در۵۰ سالگی با خانه های خالی از فرزند روبرو شده که میتواند لطمات روانی زیادی به آنها بزند. 
این مقام مسئول با اشاره به ابلاغ سیاست های مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت، گفت: یکی از موضوعات این‌ حوزه تبیین سند استانی صیانت از جمعیت می باشد که توسط دانشگاه علوم پزشکی تدوین شده است که از این طرح با ۷۳ ماده به عنوان مهم ترین اقدام جمعیتی در تقویم ایران یاد شده است که تاکنون در قانون گذاری کشور اقدامی با این جامعیت در ابعاد گسترده در خصوص سیاست های جمعیتی نداشته ایم. 
انصاری در ادامه سخنان خود‌ به برخی مشکلات فراروی این بخش اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات ما در خصوص ثبت سریع و بروز ولادت و وفات است که در این راستا نیازمند همکاری بیمارستان ها  و دستگاه های اجرایی محلی هستیم و حتی یک دهیار هم میتواند با اعلام یک پیامک در خصوص فوت یا تولد مارا در بروز رسانی سیستم یاری دهد. از سوی دیگر به دنبال ایجاد سامانه ای واحد و آنلاین برای ثبت وقایع ثبت احوالی در استان هستیم که این سامانه به همه دستگاه های مرتبط از جمله بیمارستان ها متصل باشد .
مدیر کل ثبت احوال استان فارس در پایان اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات ما انبوه استعلام‌هایی است که ارگان های مختلف از ما درخواست دارند و تقاضای رسیدگی ۷۲ساعته دارند که این موضوع ما را با مشکل مواجه کرده و هر ماه شاهد ورود قریب به ۴هزار درخواست هستیم و این در حالیست که ما حتی سامانه ای در اختیارشان گذاشتیم که از همانجا می‌توانند این استعلام را انجام‌ دهند. 

گزارش: زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا