در نشست بررسی اولویت های سلامت مدارس، بر اهمیت مشارکت والدین در تحقق اهداف سلامت محور در مدارس تاکید شد

به گزارش سینا پرس فارس، به نقل از  روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «محمدرضا کریمی» افزود: تفاهم نامه های متعددی بین وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده که هدف از تمامی این تفاهم نامه ها، ارتقای سطح سلامت دانش آموزان به عنوان یکی از اصلی ترین گروه های هدف برنامه های سلامت محور است.

او افزود: چالش های مربوط به بازگشایی حضوری مدارس برای دانش آموزان در نسخه «۰۷» مورد توجه قرار گرفته است، اما هنوز با چالش هایی در این خصوص روبرو هستیم و در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برخی مدارس با مشکل روبرو هستیم که برای رفع آن ها به همکاری جدی معلمان، کارکنان مدارس، پدرها و مادرها و دانش آموزان نیاز است.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: واکسیناسیون دانش آموزان در مقابله با کرونا، بازگشایی حضوری مدارس، بیماری های غیرواگیر، پدیکلوزیس، مراقبت دهان و دندان و مکمل یاری دانش آموزان را دیگر اولویت های مربوط به سلامت در مدارس برشمرد که لازم است با همفکری اعضای این کمیته، برای پیشبرد بهتر اهداف این حوزه تلاش شود.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست با اعلام اینکه سلامت دانش آموزان اولویت اصلی آموزش و پرورش است، گفت: تا زمانی که شیوه نامه های بهداشتی در مدرسه ای رعایت نشده باشد، امکان بازگشایی حضوری وجود ندارد.

دکتر «آیت اله دهقان» تاکید کرد: مدارسی که مجوز بازگشایی حضوری را دریافت نکرده اند، موظفند بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی به صورت جدی نظارت کنند.

 
او با اشاره به کنترل شیوع شپش در برخی مدارس به عنوان یکی دیگر از اولویت های سلامت دانش آموزان، تحقق برنامه های این حوزه را نیازمند همکاری کارشناسان سلامت و تندرستی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق مختلف استان با کارشناس نوجوانان جوانان و مدارس مراکز بهداشت شهرستان ها دانست.

دکتر «سید صادق سید نعمتیان» مشاور سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه، دکتر «عبدالرسول همتی» مدیرگروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه، دکتر «مصطفی ابراهیمی» مدیرگروه بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه، «خوبیار جعفری» کارشناس مسوول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه، «محمدعلی زارعی» رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، «احمد جهانگیری» رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش و کارشناسان آموزش متوسطه، آموزش ابتدایی و اداره سلامت آموزش و پرورش استان دیگر اعضای این کمیته بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا