فارس باید در قله تحقیقات و فناوری قرار گیرد

به گزارش سینا پرس فارس، محمد هادی ایمانیه در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر استان بیان کرد: استان فارس دارای چند هزار استاد دانشگاه، بیش از ۱۵۰ مرکز دانشگاهی و بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو می باشد که این دانشجویان امید بزرگ آینده ایران هستند که با امید و انرژی و با کمک پیشکسوتان و بزرگان عرصه علم، حرکت جدیدی را در کشور ایجاد خواهند کرد.
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه حرکت استان باید مبتنی بر علم و دانش باشد از ایجاد دفتر همکاری دانشگاه ها و دستگاه‌های اجرایی در استان فارس خبر داد و افزود: آئین نامه های مورد نیاز و اجرایی این دفتر باید به سرعت  تدوین شود و بودجه پژوهشی استان پشتوانه این اقدام خواهد بود.
ایمانیه همچنین تأکید کرد: استان فارس باید در زمینه مدیریت علمی مسائل رتبه اول کشور را داشته باشد و رویکرد پژوهش های دانشگاهی باید به صورت متعادل به توسعه علم پایه و رفع مشکلات جامعه و تحقیقات کاربردی بپردازد.

استاندار فارس در ادامه سخنان خود به مشکلات استان در حوزه های مختلف و بهره گیری از ظرفیت های پژوهشگران در رفع مشکلات اشاره کرد و گفت: وجود بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در فارس، مهاجرت روستائیان به شهرها، اعتیاد و مشکلات مربوط به آن، خشکسالی و کم آبی، مسائل کشاورزی و الگوی کشت، آلودگی هوا و  کاهش ورودی به بیمارستان ها و اورژانس از جمله مسائلی است که دانشگاه ها و پژوهشگران باید با تحقیقات علمی در جهت  رفع آن ها راهکار های علمی ارائه دهند.
ایمانیه ادامه داد: باتوجه به اینکه مهاجرت نخبگان یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است، برای این موضوع هم راه حل های علمی وجود دارد که حمایت جدی یکی از این اقدامات است. این در حالیست که این جوانان بیشتر از بودجه ها و اعتبارات، ارزش دارند و باید در سرزمین خود بمانند و دلخوری از عملکرد مدیران باعث مهاجرت آن ها به خارج از کشور نشود.
رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری فارس همچنین از تعامل همکاری میان دانشگاه ها و مراکز صنعتی و تولیدی استان خبر داد و افزود : باتوجه به نیازهای صنعتی، توانمندی ها و ظرفیت هایی که در  دانشگاه های‌ استان وجود دارد بایستی همکاری های لازم برای پاسخگویی به نیازهای تحقیقاتی صورت گیرد.

ایمانیه در پایان این نشست یادآور شد: با توجه به اینکه جلسه رؤسای دانشگاه های استان با استاندارفارس راه اندازی شده است در این جلسات مسائل کلی دانشگاه ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و به منظور حمایت از نخبگان و شرکت های دانش بنیان، یکی از اساتید خوشفکر دانشگاه شیراز به عنوان مشاور استاندار در زمینه فناوری و شرکت های دانش بنیان منصوب شده است.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر حوزه دانشگاه ها، شرکت های فناور و دانش بنیان ، دستگاه های اجرایی خدمات رسان و … تقدیر شد.

گزارش : زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا