فارس در حوزه موضوعات پژوهشی، علمی و تولید حرف اول را میزند

به گزارش سینا پرس فارس، عبدالعلی کریمی در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری استان فارس عنوان کرد: در بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند فارس در علم فرهنگ هنر و تولید در قله است، آمار و اطلاعات موجود بیانگر این موضوع است.

وی اظهار داشت: دولت فعلی که پیرو مقام معظم رهبری و به تأسی از ایشان مورد حمایت همه جانبه در موضوعات پژوهشی، علمی و ارتباط بین جامعه علمی و پژوهشی با دستگاه های اجرایی، صنعتگران و تولید کنندگان است، اهمیت ویژه ای دارد. و این در حالیست که در رأس استان فردی دانشگاهی و پژوهش محور و معتقد به این امر که باید بین جامعه علمی، پژوهشی، صنعت و تولید ارتباط تنگاتنگ وجود داشته باشد، قرار گرفته است.
کریمی با اشاره به اینکه امید است در برهه جدیدی که برای کشور و  استان پیش آمده درخشش بالایی از استان در این حوزه دیده شود، گفت: به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری که دغدغه اصلی ایشان موضوع پژوهش و تولید است، باید پل ارتباطی میان این دو امر ایجاد شود اما متأسفانه در این حوزه مشکلات و کوتاهی بسیاری وجود دارد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: متأسفانه در استان یک دستگاه ‌‌و مرجع که هماهنگی بین مراجع علمی، پژوهشی با تولید و صنعت داشته باشد وجود ندارد و در این موضوع مهجور مانده ایم.
کریمی با بیان اینکه باید تلاش شود تا هماهنگی جهت این موضوع ایجاد شود، عنوان کرد: جامعه پژوهشی و علمی استان از دستگاه های اجرایی و تولیدی گلایه مند هستند که چرا امور پژوهشی استان به افراد غیر از استان های دیگر
محول می شود و باتوجه به مراکز متعددی که در فارس وجود دارد و زبانزد همه کشورهای دنیا می باشد و حرفی برای گفتن دارد، این امور نباید به استان های دیگر واگذار شود.
جانشین استاندار فارس در گروه پژوهش و فناوری ادامه داد: باتوجه به اینکه فارس در ارتباط با موضوعات پژوهشی و علمی و تولید حرف اول را میزند، امید است با هماهنگی در این امر بتوانیم قدمی در جهت بهبود ارتباط دهی این دو مرجع مهم و عظیم برداریم.
کریمی در پایان با اشاره به این موضوع که فارس استان تولید محور در سطح کشاورزی است و بین ۱۰-۱۲ درصد محصولات کشاورزی کشور در فارس تولید می شود اما با مسائلی همچون تحلیل منابع آبی رو به رو می باشد، اضافه کرد: در این راستا نیاز است تا مراکز علمی و پژوهشی به این حوزه ورود کنند. از سوی دیگر فارس در حوزه تولیدات صنعتی هم حرف برای گفتن دارد و بایستی این پل ارتباطی  ایجاد شود و استانداری فارس در این خصوص آمادگی لازم را دارد.
به گزارش سیناپرس فارس، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان فارس در مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز از امروز دوشنبه ۲۲ آذر آغاز به کار کرده است و به مدت یک هفته در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

 

گزارش : زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا