هدف گذاری مدیریت ارشد استان در حمایت از مؤلفان و پژوهشگران حوزه فرهنگ

به گزارش سینا پرس فارس، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در آیین تکریم صابر سهرابی، مدیر کل پیشین و معارفه حمیدرضا قانعی مدیرکل جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فارس همواره باید در قله باشد، گفت: مهمترین جنبه قله بودن فارس در اوج فرهنگ و ادب بودن آن است.
وی با تاکید بر اهمیت بزرگداشت شخصیت‌های برجسته فرهنگ و ادب و هنر استان و خدمت به این پیشکسوتان، عنوان کرد: این بزرگان باید الگویی برای نسل جوان در این راه باشند.
ایمانیه ابراز داشت: تحقیق و پژوهش نقش اثربخش و غیر قابل انکاری در حوزه فرهنگ دارد . از سوی دیگر تقویت ارتباط ضعیفی که اکنون بین ادارات و دانشگاه ها وجود دارد زمینه ساز بهره‌مندی از پژوهش های کار آمد خواهد شد.
حمایت از اهالی رسانه و انعکاس فعالیت های خوب دولت در رسانه ها از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس به آن اشاره نمود و عنوان کرد: دشمنان همواره در حال سیاه نمایی هستند و می‌کوشند جوانان و بزرگان ما را ناامید کنند از این رو رسانه باید انعکاس فعالیت های امیدوارکننده را رسالت خود بدانند و مشکلات را با رعایت انصاف منعکس کنند.
ایمانیه در این مراسم نیز با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی و کانون های مردمی، هنری و انجمن ها، عنوان کرد: آموزشگاه های آزاد هنری، فرهنگی، سینمایی و تئاتر با تلفیق هنر اسلامی و اعتقادات و فرهنگ ایرانی باید مورد توجه قرار گیرند.
استاندار فارس در ادامه گفت: باتوجه به اینکه شیوع بیماری کرونا رو به پایان است بایستی در ماه های آینده برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره ها، نمایشگاه ها و سایر رویدادهای فرهنگی و هنری در دستور کار قرار گیرد تا نشاط در جامعه افزایش یابد و داشته های ما در فارس بیشتر جلوه کند.
 ایمانیه همچنین با اشاره به اینکه مدیریت ارشد استان، حمایت از مولفان و پژوهشگران و همچنین فرهنگ کتابخوانی را در حوزه فرهنگ هدف گذاری کرده است، گفت: باتوجه به اینکه اتکا به فضای مجازی سبب اتلاف وقت می شود اما کشورهای پیشرفته در حوزه فناوری نیز کتاب و کتابخوانی را در اولویت قرار داده اند و هرگز از آن غافل نمی‌شوند و ما نیز باید در این حوزه تلاش بسیاری انجام دهیم.
شایان ذکر است استاندار فارس در پایان این مراسم یادآور شد: تکمیل تالار مرکزی شیراز تا پایان این دولت ، به زمین زده شدن کلنگ بنیاد حافظ شناسی در سال جاری، تکمیل و تجهیز کتابخانه ارسنجان و موزه پاسارگاد از جمله قول‌های مساعد وزیرفرهنگ و ارشاد در حوزه فرهنگی فارس است.

 

زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا