چگونه بی اشتهایی فرزندتان را تشخیص دهید

به گزارش سینا پرس فارس، بسیاری از کودکان نوپا بدغذا هستند. این یک حوزه از زندگی آنهاست که می توانند کمی کنترل روی آن داشته باشند. در حقیقت کودک با امتناع از خوردن، در حال تمرین استقلال است و این وظیفه یک والد است که غذایی سالم را به او ارائه دهد و عادات غذایی خوب را به کودک خود آموزش دهد.

براساس اعلام نظر دکتر منصور ریسمانچیان پزشک عمومی، وقتی فرزندتان از بی اشتهایی رنج می برد، ممکن است دچار التهاب، ضایعه های پوستی، گاهی بالا آوردن، سرفه کردن زیاد، شود و حتی از خوردن غذاهایی که دوستشان دارد هم اجتناب کند.

از دست دادن اشتها زمانی باعث نگرانی خواهد بود که دلیلش را ندانید. پس بسیار مهم است که ابتدا والدین دلیل بی اشتهایی را متوجه شوند.

دندان در آوردن یکی از دلایل برجسته از دست دادن اشتها در کودکان است. کودک هنگام دندان در آوردن ناراحتی، درد، و حتی تب را تجربه می کند. در نتیجه اشتهای خود را از دست می دهد و ممکن است گاهی نیز استفراغ کند.در این هنگام گاهی غذاهایی را که پیش تر دوست داشته را نیز پس می زند یعنی ذائقه عوض می شود. اما با سر زدن دندان از لثه اشتها باز یابی و کالری در یافت نکرده را جبران می نماید. از سوی دیگر کودکان نسبت به انواع مشکلات سلامت مانند انگل های روده آسیب پذیرتر هستند و این موضوع هم می تواند منجر به اسهال، استفراغ و از دست دادن اشتها در کودکان شود و در صورت وجود چنین مشکلی باید هرچه سریعتر به دنبال کمک های پزشکی و درمان این مشکل بود.

 

منبع : شبکه اطلاع رسانی و مشاوره پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا