مشارکت بیش از ۲۵ هزار داوطلب سلامت و ۷۹۷ داوطلب متخصص فارس در توسعه سلامت عمومی جامعه

به گزارش خبرگزاری سینا پرس فارس، عباس رضائیان زاده عنوان کرد: مناسبت های سلامت فرصت مغتنمی برای فرهنگ سازی، تشویق و ترغیب جامعه برای مشارکت های داوطلبانه در توسعه پایدار سلامت و قدردانی از خدمات داوطلبانه است. پنجم دسامبر میلادی برابر با ۱۴ آذر و روز جهانی داوطلب سلامت امسال با اجرای گام پنجم مدیریت و کنترل بیماری کووید ۱۹ مصادف شده و در این طرح بزرگ همه در کنار هم، مصمم هستیم با برجسته کردن سهم مشارکت های داوطلبانه و تعامل با مردم و تمامی آحاد جامعه و در نهایت، ایجاد فضا برای مشارکت عمومی، جامعه ای سالم تر و توسعه پایدارتر داشته باشیم.
همه گیری کووید-۱۹ به ما یادآوری کرد که عوامل بیماری زا فارغ از نژاد، جنسیت، جغرافیا، ثروت و …، همه انسان ها را طعمه خود می سازد؛ بنابراین «عدالت» در سلامت، بهترین گزینه استراتژیک در مقابل بیماری هاست.
وی افزود: فراگیری این بیماری باعث شد تا لزوم همکاری های بین بخشی، جلب مشارکت جامعه، حمایت سازمان ها و توانمندسازی افراد جامعه در کنترل آن چشمگیر و بی بدیل باشد.
رضائیان زاده گفت: برنامه داوطلبان سلامت با قدمت ۳۰ ساله، یکی از موفق ترین برنامه ها در حوزه سلامت می باشد که استعداد، توانمندی، پتانسیل و برجستگی داوطلبان سلامت را به نمایش گذاشته است.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین افزود:حضور فـعال ۲۵ هزار و ۸۶۳ نفر داوطلب سلامـت استان فارس و هزار و ۷۹۷ داوطلب متخصص، نقطه عطفی بر تحول حضور مردم در عرصه خدمات بهداشتی کشور می باشد و بی شک، نظام سلامت باید از حضور و مداخله این ظرفیت موجود در جامعه به صورت فعال بهره مند گردد.
رضائیان زاده ابراز داشت: در راستای بسیج ملی کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر مشارکت همه جانبه، سازمان ها، نهادهای مدنی و آحاد جامعه به ویژه فعالان حوزه سلامت از جمله داوطلبان سلامت و داوطلبان متخصص ادارات به فعالیت هایی نظیر آموزش و اطلاع رسانی به گروه های مختلف، توزیع بسته های حمایتی با همکاری خیرین سلامت محلات، حضور در ایستگاه های تب سنجی، همکاری در جذب خیرین سلامت و حضور در تیم های حمایتی _ مراقبتی و نظارتی پرداختند.
وی عنوان کرد: یکی از نتایج اقدامات داوطلبان عزیز، انجام ۲۵هزار و ۲۲۱ رهگیری و ۳۰هزار و ۴۸۶ پیگیری، شناسایی بیش از ۱۰هزار خانوار کووید ۱۹ مشمول دریافت بسته های حمایتی و انجام ۲۹هزار و ۱۸۹ قرنطینه معکوس بوده است.
او ادامه داد: همکاری داوطلبان متخصص ادارات در تکمیل فرم خودارزیابی، خوداظهاری و خودکنترلی در گام اول و دوم مقابله با کرونا در کنار ناظران سلامت محیط از دیگر اقدامات این عزیزان است.
رضائیان زاده گفت: روز جهانی داوطلبان سلامت با شعار «مشارکت همه جانبه جامعه «کلیدطلایی» در کنترل همه گیری بیماری کووید۱۹» نامگذاری شده است.

منبع:روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا