کنترل شرایط اقلیمی گلخانه ها با نصب سیستم های هوشمند

با روی کار آمدن سیستم های هوشمند گلخانه ای کشاورزان می توانند بدون نیاز به حضور فیزیکی خود شرایط گلخانه را از راه دور کنترل کنند.

به گزارش سینا پرس فارس، میلاد الهی مدیر تولید و بهره برداری شرکت گروه صنعتی سیمرغ هوشمند انرژی است که در محل پارک علم و فناوری فارس اقدام به ساخت و طراحی این سیستم های هوشمند در گلخانه ها می کند.

وی در گفت و گو با خبرنگار سینا پرس بیان کرد: هدف اصلی این شرکت ارائه‌ راهکارهای مناسب جهت هوشمندسازی و اتوماسیون سیستم های صنعتی در گلخانه‌ها،باغ‌ها،ویلاها،مزارع،مرغداری‌ها، گاوداری‌ها،صنایع مرتبط با تولیدات پتروشیمی و نفت، صنعت برق، مراکز تجاری و دانشگاهی و … است.

 الهی بیان کرد: گروه صنعتی سیمرغ هوشمند انرژی با طراحی یک سیستم هوشمند خدمات و راه‌حل‌های پیشرفته و نوآورانه‌ای در زمینه‌ کنترل شرایط اقلیمی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و استفاده‌ی بهینه از منابع طبیعی ارائه می‌دهد.

وی افزود: این سیستم های هوشمند مجموعه ای از حسگرها، تابلوهای مرکزی کنترل کننده، پروتکل های ارتباطی و رابط کاربری تشکیل شده است که امکان کنترل از راه دور شرایط محیطی گلخانه را فراهم کرده است.

الهی با بیان به اینکه از سال ۹۶ کار خود را به صورت نیمه وقت با ۳ نفر نیروی کار در پارک علم و فناوری فارس آغاز کردیم،گفت: از سال ۹۷ بود که به صورت تمام وقت با ۳ نیروی دائم و ۷ نفر به صورت پاره وقت کار خود را آغاز کردیم.

او اضافه کرد: ایده اولیه از آنجا به ذهن مان رسید که محصولاتی را به صورت بومی وارد کشور کنیم و خودمان سازنده آنها باشیم که در این راستا شرکت زمینه فعالیت خود را در طراحی،مشاوره و ساخت سیستم های اتوماسیون هوشمند گلخانه ها آغاز کرد.

الهی در ادامه در خصوص کارکرد این سیستم هوشمند توضیح داد:این سامانه هوشمند توان کنترل پارامترهایی همچون دما، رطوبت هوا و خاک،شدت نور،میزان دی اکسید کربن،ازن و اسیدیته را دارا می باشد.

وی خاطر نشان کرد: با این سامانه می توان به صورت هوشمند و بی نیاز از حضور فیزیکی پارامترهای مورد نظر را از راه دور از طریق گوشی، تبلت و یا کامپیوتر مانیتورینگ و کنترل کرد.

الهی با بیان اینکه تاکنون در سه استان فارس، بوشهر و همدان هوشمندسازی تعدادی از گلخانه ها با این سیستم انجام شده است،گفت: در استان فارس تعداد ۶ گلخانه و همدان و بوشهر نیز یک گلخانه از این دستگاه استفاده می کنند که کلیه مراحل پشتیبانی آن به صورت آنلاین می باشد.

مدیر تولید و بهره برداری شرکت صنعتی سیمرغ هوشمند انرژی در پایان با بیان اینکه این شرکت جزو اولین شرکت هایی است که طرح خود را در مرکز مکانیزه ثبت نموده است، عنوان کرد:این شرکت دارای مجوز از سوی واحد فناوری پارک علم و فناوری،سیستم های اتوماسیون جهاد کشاورزی و مجوز مرکز توسعه مکانیزاسیوم جهاد کشاورزی است.

گزارش : زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا