استفاده از آثار هنرمندان فارس در باز طراحی فضای فرهنگی شیراز

به گزارش سینا پرس فارس،مصطفی مشفقیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی فارس،افزود:یکی از مزیت‌های رقابتی و منحصر به فرد شیراز، صنایع فرهنگی، صنایع نرم و صنایع دستی است که حاصل هنر مردم این کلانشهر است.

وی در خصوص این نمایشگاه،اظهار داشت:خوشبختانه شاهد برپایی نمایشگاهی با قابلیت‌های بالا هستیم که نشان از توانمندی‌های مغفول مانده در این حوزه دارد و باید از این ظرفیت‌ها حمایت جدی شود.

مشفقیان،ابرازداشت:این سازمان نیز در بازطراحی فرهنگی شهر شیراز و استفاده از المان‌هایی که در جای جای این کلانشهر در آینده‌ای نزدیک با مفاهیم عمیق فرهنگی به کار گرفته خواهد شد، ورود جدی خواهد کرد و از هنر هنرمندان در این باره استفاده خواهد کرد.

معاون شهردار شیراز با بیان اینکه از آثار هنرمندانی که در حوزه صنایع فرهنگی و نرم فعالیت دارند،حمایت مستمر خواهیم داشت،خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا برای تسهیل فضای کسب و کار این دسته از هنرمندان زیرساخت‌هایی ایجاد کنیم تا اقشاری که در این حوزه به اشتغالزایی مشغول هستند، بیشترین انتفاع را ببرند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین در خصوص چگونگی حمایت و تعامل با پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی استان فارس، گفت: در این خصوص یک مطالعات زیر ساختی نیاز است تا نیازهای فرهنگی و اجتماعی شهر شیراز بر اساس ظرفیت‌هایی که در پارک وجود دارد را شناسایی و در قالب تفاهم نامه‌هایی، کار را پیش ببریم.

مشفقیان در پایان اضافه کرد: متأسفانه در سطح شهر شیراز شاهد یک آشفتگی و بهم ریختگی بصری از جهت المان‌های فرهنگی می باشیم اما طرح جامع تبلیغات محیطی و فرهنگی شهر شیراز در فاز مطالعاتی قرار گرفته است و براساس آن المان‌ها و مبلمان شهری سازماندهی خواهند شد.

خاطر نشان می شود نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی از روز ۲۳ آبان به همت پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی جهاددانشگاهی استان فارس در شیراز برپا شد و در روز چهارشنبه ۲۶ آبان با رونمایی از پوستر جشنواره شعر باران به کار خود پایان داد.

گزارش: زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا