حمایت متولیان فرهنگ و مدیریت شهری ازطرح های المان شهری تیم سحاب پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی

به گزارش سینا پرس فارس، تیم طراحی المان شهری سحاب یکی از تیم های برتر مجموعه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی است که با حضور چهار نفر از افراد جوان و صاحب ایده شهر شیراز در جهت ضرورت پرداختن به بحث المان شهری و بررسی کمبود المان های شهری شیراز مشغول به فعالیت است.

عضو اصلی تیم طراحی سحاب،گفت:المان های شهری که در حال حاضر در سطح شهر مشاهده می شوند با هویت و فرهنگ غنی شهر شیراز مغایرت دارند و هیچ نشانی از سومین حرم اهل بیت بودن در شهر مشاهده نمی شود.

مهسا بیگلو،گفت:تیم طراحی المان شهری سحاب یک تیم تازه وارد در پارک علوم و فناوری و صنایع نرم جهاددانشگاهی می باشد که در همکاری با معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی با استفاده از طرح های برگزیده از جشنواره شهود قدسی به طراحی المان های شهری با رویکرد اسلامی پرداخته اند.

بیگلو یادآور شد: المان های شهری نقش مهمی در فرآیند شکل گیری، تغییر و باز تولید هویت شهری دارند،در شرایط امروزی که هویت شهرها با شتاب زیادی دست خوش تغییرات است جایگاه المان های شهری به عنوان عناصر هویت بخش آنرا دو چندان می نماید.

وی با بیان اینکه مهم ترین نکته ای که از فضای شهری به ذهن متبادر می شود،هویت است و نخستین نشانه هویتی هر شهر یا منطقه سیمای شهری خواهد بود،گفت:یکی از راه حل هایی که می تواند مانعی در مقابل نابودی هویت و فرهنگ و تاریخ مردم شود استفاده از نمادها و المان ها در شهرهاست.

گزارش: زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا