کلید و پریز ضد انفجار و ضد آب اختراع شد

به گزارش سیناپرس فارس،علی رضایی لیفرجانی مخترع کلید و پریز ضد انفجار و ضد آب مغناطیسی در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری،گفت:سالیانه در ایران تعدادی بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست می دهند و این فقط آمار جان باختگان است و از تعداد آسیب دیده ها آمار دقیق و مشخصی وجود ندارد.

وی ادامه داد:از این رو بسیاری از برق گرفتی ها در منازل از کلید ها و پریزهایی است که به هنگام استفاده از آن و یا به هنگام آب گرفتگی کلیدها به محض دست زدن به آن رخ می دهد و از این رو تصمیم گرفتم کلید و پریزی اختراع کنم که دیگر این اتفاق حادث نشود.

رضایی لیفرجانی، افزود:این اختراع یک نوع کلید و پریز مغناطیسی است که به وسیله آهنربا کار می‌کند و در یک جعبه کاملا آب بند و محفوظ است و ظاهر آن مانند کلید و پریزهایی است که در منازل استفاده می‌شود.

این مخترع افزود:مزایای اختراع من این است دیگر خطر انفجار،آتش سوزی،برق گرفتگی در اثر رطوبت یا آب واتصال غیر اصولی تجهیزات اتفاق نمی افتد.

وی اضافه کرد:در پریزهای معمولی اگر در منازل نشت گاز باشد به هنگام زدن دوشاخه به پریز انفجار اتفاق می افتد اما با این اختراع دیگر چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

این مخترع تاکید کرد:قیمت تمام شده این اختراع کمتر از کلید وپریز معمولی است و برای مردم ایمنی بالا و از لحاظ اقتصادی صرفه بیشتری داشته و در همه صنایع قابل استفاده است و همچنین یک تولید داخلی است و نیازی به وارد کردن قطعه خارجی نیست.

 وی ادامه داد: نمونه پریز در حال ساخت است و از رو نقشه فنی حق اختراع گرفته‌شده است  و دارای شماره ثبت اختراع می باشد.

علی اکبر رضایی لیفرجانی با اشاره به اینکه حاضر است با سرمایه گذار برای تولید انبوه به توافق برسد افزود:ایمنی بالا این اختراع مهم ترین مزایای آن است پس بنابراین استقبال خوبی از آن خواهد شد.

گزارش: رضا قائمی منش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا