پیشگیری و درمان با گیاهان دارویی

به گزارش سیناپرس فارس،با گذشت زمان بر تعداد داروهای گیاهی افزوده شد و زمینه کاربرد آنها نیز افزایش یافت، پی بردن به ارزش بهداشتی این گیاهان و کشف مواد جدید مثل هورمون ها مواد غیر میکروبی مواد ضد ویروسی و ضد تومور در گیاهان دارویی به پیشرفت طب گیاهی کمک فراوانی کرده است.

مواد موثر در داروهای گیاهی به دلیل همراه بودنشان با یکدیگر پیوسته از عامل بیولوژیکی برخوردارند داروهای گیاهی در بدن اثر جانبی برجای نمی گذارند این یکی از امتیازهای داروهای گیاهی نسبت به داروهای شیمیایی است البته برخی از گیاهان دارویی سمی و مضر است و نباید بدون تجویز پزشک مصرف شود.

در پزشکی کهن داروها را از گیاهان به دست می‌آوردند، گیاه شناسی در ایران قبل از اسلام نیز سابقه طولانی دارد بقراط ۴۶۰ – ۳۷۷ قبل از تاریخ ارتباط میان شکل گیاهان و بیماری های درمان پذیر توسط آنها را با نام《تئوری امضاها》 مطرح کرد.

این نظریه می‌گوید:《خود طبیعت است که به ما قدرت درمانی گیاهان را نشان میدهد》 به همین علت بود که ساقه زردرنگ ریوند علیه بیماری زردی و میوه و گل قرمز انار علیه خونریزی به کار می رفت

آشنایی بیشتر با گیاهان دارویی

گیاهان دارویی به گستره وسیعی از گیاهان گفته می‌شود مانند بوته‌ها و درختچه‌ها و درخت هایی که در درمان بیماری ها یا در پیشگیری از بروز آن ها استفاده می شوند.از آنجا که انسان جزئی از طبیعت است بطور مسلم طبیعت برای هر بیماری گیاه درمان کننده آن را عرضه کرده است.

انسان هرچه به طبیعت نزدیک تر شود سالم تر خواهد ماند و بیشتر عمر خواهد کرد.انسان هرچه به طبیعت روی آورد و از نعمت های آن بیشتر بهره ببرد، بیماری های خود را سریع تر و بهتر و مطمئن‌تر درمان خواهد کرد.

باید گفت که انسان ها فقط با داروی شیمیایی مداوا نمی شوند.همه عوامل طبیعی در نقش درمان و دارو نهایتا نقش پیشگیری را در برابر بیماریها ایفا می‌کنند.وجود گیاهان دارویی در طبیعت یکی از نعمتهای بزرگ الهی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا