آنچه باید درباره IQ بدانیم

به گزارش سیناپرس فارس ، برخی از دانشمندان مخالف IQ ادعا می کنند که تست های هوش به طور ذاتی به نفع شرکت کنندگان سفیدپوست غربی است ، دیگران ادعا کرده اند که ضریب هوشی جنبه های مختلف هوش مانند توانایی های اجتماعی ، موسیقی و ریاضی را در نظر نمی گیرد .

چه معتبر باشد و چه نباشد ، یک چیز روشن است: ضریب هوشی در چندین کشور در حال افزایش است. نمرات در کشورهای اروپای غربی ، ژاپن و کره جنوبی به طور متوسط ​​تا دهه 1990 سه امتیاز در هر دهه افزایش یافت. معروف به "اثر فلین" (که به نام جیمز فلین ، محقق هوش) نامگذاری شده است ، کارشناسان این عوامل را باعث تقویت هوش می دانند . مانند : تغذیه بهتر ، تحصیل بهتر ، بیماریهای عفونی کمتر و محیط تحریک کننده تر.

 یک مطالعه طولانی مدت نشان داد که پنج سال مداخله فشرده در دوران نوزادی طول می کشد تا ضریب هوشی را تنها چند واحد افزایش دهیم .

اما اگر می خواهید هوش همه جانبه را به جای IQ افزایش دهید ، ممکن است دامنه بیشتری وجود داشته باشد. اگرچه پیوندهای علت و معلولی مستقیم مشخص نشده است ، یک نظرسنجی از کالج امپریال لندن با بیش از 250 هزار نفر نشان داد کسانی که زیاد مطالعه می کنند از نظر هوش کلامی امتیاز بیشتری کسب کرده اند و افراد اهل بازی حافظه فعال تری نسبت به سایرین دارند .

همچنین مطالعه ای در دانشگاه ولز جنوبی نشان داد که ورزش هوازی می تواند سطح فاکتور نوروتروفیک مشتق از مغز را افزایش دهد ، هورمونی که برای سلول ها و ارتباطات جدید مغز ضروری است .

بنابراین شما می توانید با انتخاب درست خود نسبت به افزایش هوش خود تلاش کنید ، اما اینکه آیا کار درستی است یا خیر شما باید بهتر بدانید .

 

مترجم : معین سامانیان

منبع : sciencefocus.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا