به هنگام عطسه ، آیا قلب ایست می کند

به گزارش سیناپرس فارس ، عطسه که به آن تشنج نیز گفته می شود ، خروج سریع و غیرارادی هوا از ریه ها از طریق بینی و دهان است. هنگام تنفس قبل از عطسه ، فشار در قفسه سینه شما افزایش می یابد سپس ، هنگام بازدم در حین عمل ، فشار کاهش می یابد . این اتفاق باعث تغییر سریع حرکات غیرارادی قلب می شود که شما حس می کنید ضربان قلب ندارید ، این در حالی است که ماهیچه عضلانی که قلب را حفظ می کند از کار نخواهد ایستاد .

عطسه می تواند برای شما مفید باشد زیرا به بدن در برابر عوامل تحریک کننده تنفسی مانند گرده و گرد و غبار کمک می کند. با این حال ، مهار عطسه با حبس کردن نفس یا فشار دادن بینی ، ممکن است برای شما مضر باشد .

یک شبیه ساز کامپیوتری به ما نشان داد که فشار درون مجاری تنفسی به هنگام عطسه تا 24 برابر افزایش می یابد . این افزایش فشار در صورتی که سعی کنید مانع عطسه خود شوید با راهکارهایی مثل گرفتن بینی یا حبس تنفس و … می تواند منجر به آسیب دیدن مجرای تنفسی شما در خوش بینانه ترین حالت شود و در موارد شدیدتر ممکن است آسیب های مغزی و پارگی پرده گوش یا حتی پارگی آنوریسم مغزی و به دام انداختن هوا در پرده دیافراگم شود که تهدید حیاتی جدی برای شما خواهد بود .

و اما بدانید که باید همیشه دهان و بینی خود را به هنگام عطسه بپوشانید ، زیرا قطرات میکروب حاصل از عطسه می توانند با سرعت 160 کیلومتر در ساعت از دهان خارج شوند .

 

مترجم : معین سامانیان

منبع : sciencefocus.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا