فارس پیشتاز واکسیناسیون و تست کرونا

به گزارش سیناپرس فارس، رییس دانشگاه با تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، ضمن بررسی روند واکسیناسیون کرونا در استان از تزریق ۱۲۷ هزار و ۲۸۲ واکسن کرونا به مردم فارس طی شبانه روز گذشته خبر داد.
دکتر «مهرزاد لطفی» با تقدیر از تمام مجموعه دانشگاه برای ارایه خدمت به بیماران کووید۱۹ و افراد دارای علائم کرونا، از عوامل اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا در استان به ویژه معاونت بهداشت دانشگاه، مراکز بهداشت و شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها تقدیر کرد.
او اولویت نخست دانشگاه را مقابله با کرونا و حفظ و ارتقای سلامت مردم عنوان کرد و موضوع واکسیناسیون را یکی از مهم ترین راه های ارتقای سطح ایمنی جامعه برشمرد که این امر در استان فارس به طور مداوم و جدی دنبال می شود.
رییس دانشگاه با بیان اینکه همه در راستای اجرای کامل برنامه واکسیناسیون عمومی در استان تلاش می کنند، اظهار کرد: اقدامات لازم در این زمینه انجام شده و تزریق واکسن بر اساس اولویت های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای گروه های هدف سنی و شغلی، توسط مدافعان سلامت در حوزه بهداشت با تمام توان و قدرت در حال انجام است که در این راستا هر روز شاهد رکوردی جدید از تعداد واکسیناسیون در استان هستیم.
او موفقیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه بیشترین تعداد تزریق واکسن از زمان تحویل در کشور را حاصل مشارکت قوی واحدهای مختلف دانشگاه برای پیشبرد هرچه بهتر برنامه های مقابله با کرونا دانست.
دکتر لطفی اهمیت موضوع سلامت روان به ویژه بین افراد مبتلا به کرونا و خانواده جانباختگان کرونا را یکی دیگر از مسایلی عنوان کرد که باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین رعایت شیوه نامه های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمعات و تهویه مناسب در اماکن را بهترین روش برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس در جامعه عنوان کرد و افزود: با وجود کاهش نسبی موارد ابتلا و بستری بیماران، مردم استان کماکان با جدیت شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند تا با همت و عزم همگانی هر چه زودتر بتوانیم بر ویروس کرونا غلبه کنیم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اشاره به انجام بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار تست تشخیص مولکولی و سریع در آزمایشگاه های فارس، تازه ترین آمارهای کروناویروس در استان از ابتدای شیوع تاکنون را اعلام کرد.
در همین زمینه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۲۸۸ هزار و ۱۱۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۳۸۸ هزار و ۹۵۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۷۲ هزار و ۷۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۷ هزار و ۵۰۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۲۶ هزار ۴۵۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
او در ادامه با اعلام جان باختن ۱۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۶ هزار و ۴۳۲ نفر اعلام کرد.
معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۳۷۵ هزار و ۵۶۷ نفر معادل ۹۷ درصد بیماران از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها مرخص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
دکتر همتی با بیان اینکه ۲۸۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون دو هزار و ۹۰۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۳۲۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
او اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۱۹۱ بیمار با مراجعه به مراکز منختخب شانزده ساعته استان، به صورت سرپایی خدمات دریافت کرده و تحت مداوا قرار گرفته اند.
معاون بهداشت دانشگاه با اعلام اینکه در روز گذشته مدافعان سلامت حوزه بهداشت استان فارس با تزریق ۱۲۷ هزار واکسن در پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون در شیراز و شهرستان ها، رکورد جدیدی در این زمینه به جای گذاشته اند، گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۹۲ هزار و ۴۱۴ دوز اول واکسن کرونا و ۶۹۱ هزار و ۸۵۷ دوز دوم واکسن کرونا، به جمعیت هدف در فارس تزریق شده است و تاکنون تزریق واکسن کرونا در فارس به دو میلیون و ۱۸۴ هزار و ۲۷۱ دوز رسیده است.
دکتر همتی ابراز امیدواری کرد در روزهای آینده نیز با ورود واکسن به کشور و همچنین تولید واکسن داخلی، بتوانیم واکسیناسیون مردم استان را با کیفیت و شتاب بیشتر انجام دهیم.
او از مردم استان خواست کماکان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مسیر مقابله با بیماری کووید۱۹ با مجموعه سلامت همکار و همیار باشند.

گزارش: سعیدرضا امیرآبادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا