تکریم نخبگان با هدف الگو سازی برای نسل جوان جزو فعالیت های اصلی بنیاد نخبگان است

به گزارش سیناپرس فارس، مراسم مجمع خیران نخبه پرور با اهدا جایزه دکتر فیروزآبادی و دکتر بهبودیان به نخبگان دانش آموزان استان فارسی در باغ مهرجوان شیراز برگزار شد.

حبیب شریف رئیس بنیاد نخبگان استان فارس در این مراسم، گفت: بنیاد ملی نخبگان و بنیاد های نخبگان در استان ها، هدف خود را در راستای نخبه شناسی، نخبه پروری و تکریم نخبگان و الگو سازی از آنها برای نسل جوان قرار داده و در این مسیر حرکت کرده است.

وی در توضیح علت شکل گیری مجمع خیران نخبه پرور افزود: به دلیل محدودیت هایی که در بنیاد وجود داشت و با پیشنهاد چند تن از خیران، سازمانی مردم نهاد در راستای نخبه پروری و شناسایی و هدایت نخبگان با کمک خیرین ایجاد شد.

شریف در ادامه بیان کرد: یکی از فعالیت های مهم در این حوزه، شناسایی دانش آموزان مستعد بوده که به نسبت گزینش نخبگان در دانشگاه ها، به دلیل جامعه آماری گسترده دانش آموزان، دشوار است.

بنابه گفته رئیس بنیاد نخبگان استان فارس، در جهت تکریم نخبگان و مستعدین، جوایز متعددی به نام بزرگان علمی استان در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی، فنی، کارآفرینی تعریف شده است.

وی فعالیت خیران و نیک اندیشان را طی چندین سال اخیر مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: خیران بیشتر در زمینه های سخت افزاری و ساخت های ضروری نظیر بیمارستان و مدرسه اقدام میکردند؛ مجمع خیران نخبه پرور ایجاد شده است تا این پروژه های سخت افزاری را تکمیل کند، چراکه بیمارستان زمانی سودمند است که نیروی کارآمد برای آن وجود داشته باشد.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس در ادامه با اعلام حمایت از فعالیت هایی که در راستای تامین نیروی انسانی توانمند برای آینده کشور باشد، گفت: تکریم نخبگان با هدف الگو سازی از آنها برای نسل جوان جزو فعالیت های اصلی بنیاد نخبگان است

شریف در پایان سخنان خود، به معرفی شخصیت علمی دکتر فیروز آبادی پرداخته و ایشان را افتخاری برای کشور و دنیا معرفی کرد.

در ادامه مراسم محمد حسین سهرابی شکفتی، دانش آموز پایه دوازدهم دبیرستان شهید دستغیب 1 ناحیه 2 شیراز، دارنده مدال کشوری در المپیاد شیمی سال 1398_99 برنده جایزه دکتر فیروز آبادی شد.

 عارفه بوشهری، دانش آموز پایه دوازدهم دبیرستان فرزانگان 1 ناحیه 2 شیراز، دارنده مدال نقره کشوری المپیاد ریاضی سال 1398_99 ؛ عرفان امینی فر، دانش اموز پایه دوازدهم دبیرستان شهید دستغیب ناحیه 2 شیراز، دارنده مدال نقره کشوری المپیاد ریاضی؛  محمد حسین رضا نژاد دانش اموز پایه دوازدهم دبیرستان شهید دستغیب ناحیه 2 شیراز و دارنده مدال نقره کشوری المپیاد ریاضی؛  محمد کرمی دانش اموز پایه یازدهم دبیرستان شهید دستغیب ناحیه 2 شیراز، دارنده مدال نقره کشوری المپیاد ریاضی موفق به کسب جایزه برنده جایزه دکتر بهبودیان شدند.

محمد کرمی، برنده جایزه دکتر بهبودیان در گفتگو با خبرنگار سیناپرس علت موفقیت خود را ضمن تاکید بر اهمیت نقش خانواده در ایجاد فضایی آرام در محیط خانه، باور به توانایی خویش و حرکت در مسیر مورد علاقه خود دانست و در توصیه ای به هم نسل های خود بیان کرد: قضاوت زندگی بر اساس دوران سخت نوجوانی امری نادرست است چراکه نوجوانی تنها بخش اندکی از عمر 80 ساله انسان را شامل می‌شود.

این دانش آموز نخبه در ادامه گفت: نباید لحظه ای از تلاش باز ایستاد و افق های روشن زندگی را با تلاش و امید می‌توان مشاهده کرد .

گزارش: سیده فاطمه موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا