کسب مدال‌های طلا مسابقات بین‌المللی اختراعات توسط نخبگان فارس

به گزارش سینا فارس، در مسابقات بین‌المللی اختراعات و نوآوری‌ها ویژه اعضای فدراسیون بین‌المللی مخترعان که اواخر تیرماه امسال به شکل آنلاین و با حضور شرکت کنندگانی از سراسر جهان برگزار شد، ۲ تیم از استان فارس در گروه پزشکی و جراحی برای طرح‌های ابداعی و اختراعات خود، موفق به کسب مدال طلا شدند.
در این دوره از رقابت‌ها، طرح دستگاه برش و ساکشن "brain tumor" و طرح دستگاه برداشت بافت سرطانی با قابلیت تنظیم ضخامت برداشت، ابداع و اختراع شده توسط محمدرضا زارع، وحید رزبان، سید احمد رضوی زادگان، نوید فرازی نیا، کیمیا بهنامی‌فر و فروغ حیدربیگی‌فرد، عناوین اول و مدال طلا را کسب کرد.
محمدرضا زارع با تشریح موفقیت دانشجویان در این مسابقات گفت: نوآوری در تجهیزات پزشکی، خصوصا در زمینه جراحی و در کنار دانش و مهارت پزشک متخصص و جراح و تیم جراحی، لازمه پیشرفت در تشخیص و درمان است.
وی با یادآوری اینکه همواره تجهیزات پزشکی به عنوان یکی از ارکان اصلی موفقیت در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌ها محسوب شده است، اظهار کرد: امروزه تلاش بر اینست که در انجام جراحی، کمترین میزان برش و برداشت بافت را شاهد باشیم، بنابراین وسیله‌ای که بتواند به این موضوع کمک کرده و آسیب بافتهای بدن را به حداقل برساند، مد نظر همه کشورها است.
این دانشجوی پزشکی با تاکید بر جایگاه ایران در علم پزشکی و با اشاره به اینکه کشورهای مختلف به دنبال راهکارهای مختلف برای کاهش مدت زمان درمان و بستری بیماران هستند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که تیم ما طرحی و نمونه اولیه آن را تهیه کرده، همه این اصول مد نظر بوده است.

این نخبه جوان تصریح کرد: دستگاه‌های ابداع، طراحی و ساخته شده توسط او و دیگر اعضای تیم، باعث افزایش دقت و سرعت در انجام عمل‌های جراحی که امکان انجام آن به شکل دستی وجود ندارد، خواهد شد.

به گفته زارع، این خصوصیات در کنار سایر ویژگی‌های تخصصی تجهیزات تولید شده تیم ما، نظر داوران داخلی و خارجی مسابقات بین‌المللی اختراعات و نوآوری‌های امسال را جلب کرده و باعث یک افتخار آفرینی برای ایرانیان شده است.

وی  ادامه داد: مسابقات بین المللی اختراعات ویژه اعضای فدراسیون بین المللی مخترعان درگروه پزشکی و جراحی با شرکت حدود هزار اختراع بین المللی از حدود۳۰ کشور شامل آمریکا، کانادا، سوئیس، ایران، چین، مراکش و …. برگزار و توسط ۳۵ داور جهانی از کشورهای مختلف قضاوت شد.

دکتر وحید رزبان، دیگر عضو این گروه نیز در ادامه گفت: دستگاه برش و ساکشن برای خارج کردن تومورهای مغزی که در نواحی عمیق‌ مغز شکل گرفته و بزرگ شده و اکسترکت آنها دشوار است، کاربرد دارد.

این متخصص ژنتیک و فلوشیپ پزشکی مولکولی اضافه کرد: دستگاه برداشت بافت های سرطانی با قابلیت تنظیم ضخامت و ابعاد هم برای برداشتن بافت سرطانی با هدف نمونه‌برداری کاربرد دارد و می‌تواند مورد استفاده رادیولوژیست‌ها و جراحان قلب و عروق و متخصصان و جراحی داخلی باشد.
به گزارش سیناپرس فارس، محمدرضا زارع دانشجوی پزشکی، وحید رزبان دکتری تخصصی ژنتیک و فلوشیپ پزشکی مولکولی، سید احمد رضوی زادگان دکتری تخصصی چشم پزشکی، نوید فرازی نیا دانشجوی مهندسی کامپیوتر، کیمیا بهنامی‌فر دانش آموز استعداد درخشان، فروغ حیدربیکی‌فرد دیپلمه، اعضای گروه ابداع، طراحی و تولید دستگاه‌های یاد شده هستند.

منبع: ایسنا فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا