موفقیت طرح ملی مشاغل خانگی با حمایت دستگاه های اجرایی محقق می‌شود

علی اکبر زاهدیان نژاد، مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی استان فارس در گفتگو با خبرنگار سیناپرس فارس با تشریح روند طرح ملی مشاغل خانگی در استان فارس گفت: در راستای به نتیجه رسیدن این طرح  تفاهمنامه همکاری فی مابین وزارت کار رفاه و امور اجتماعی و جهاد دانشگاهی منعقد شده است. 
وی افزود: این طرح با سهمیه ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در کل کشور و  ۳هزار نفر سهمیه استان فارس است که در سامانه inhd. ir در سراسر استان ۶٠٧٠ نفر ثبت نام کرده اند. 
زاهدیان نژاد این طرح در قالب سه مرحله در استان اجرا می شود، اظهار کرد: مرحله  اول آن  شناسایی و استعداد سنجی متقاضیان بوده و در مرحله دوم توانمندسازی آنان  با مشاوره و آموزش همراه است.
مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی فارس، اتصال به بازار و فروش محصولات تولیدی را مرحله سوم طرح مشاغل خانگی برای متقاضیان دانست و ابراز کرد: استان فارس از نظر ثبت نام کنندگان این طرح در جایگاه بالایی در سطح کشور قرار دارد و از لحاظ سهمیه نیز جزو استان های اول کشور است.
این مقام مسئول با بیان اینکه متقاضیان طرح مشاغل خانگی تا کنون در حال ورود به مرحله اتصال به بازار و فروش محصولات تولیدی هستند، تاکید کرد: طرح ملی مشاغل خانگی در ۲۳ رشته در حال اجرا است و تعدادی از افراد شرکت کننده در طرح مشاغل خانگی به بازار متصل شده‌اند. 
مدیر اجرایی این پروژه با اشاره به اینکه ۱۸ پیشران در رشته های مختلف شرکت کنندگان را تا مقصد نهایی همراهی می کنند، تاکید کرد: دائماً در حال جذب پیشران های دیگر نیز هستیم که با جذب پیشرانه‌های قوی و صاحب سبک بتوانیم به اهداف طرح نزدیک تر بشویم.
زاهدیان نژاد ادامه داد: ارتباط بین پیشران و متقاضی از طریق ارائه خدمات مشاوره ای آموزشی و اتصال به بازار است؛ از مزایای پیشران ها تهیه مواد اولیه و تجهیزات لازم و ارائه محصول به بازار پس از تولید است بنابراین نحوه عرضه محصولات در فضای مجازی و یا فضای حقیقی بوده که در این خصوص جهاد دانشگاهی تفاهم نامه هایی نیز منعقد کرده است. 
بنابه گفته مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی فارس، رسته دست بافته های داری و غیر داری بیشترین میزان متقاضیان را دارا است که شامل قالی بافی، تابلو فرش، گلیم بافی، گبه بافی و غیره است و در رسته بعدی تولیدی پوشاک و خیاطی قرار دارد.
وی در ادامه گفت: با اجرای این طرح همکاری و تفاهم فی مابین پیشران ها و متقاضی میتوانیم مناطق هدف مشاغل خانگی را گسترش داده و در راستای رونق اقتصادی و حمایت از تولید شاهد شکوفایی اقتصاد خانوارها باشیم که در این خصوص به صورت تخصصی در شهرستان‌ها این طرح بررسی گردیده و رشته ها را بر اساس آمایش سرزمینی تقسیم کرده ایم بنابراین بر همین اساس پیشران ها انتخاب شدند.
زاهدیان نژاد با اشاره به اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که از طرح های مشاغل خرد و کوچک در راستای کمک به بهبود فضای اقتصادی یک خانواده است، تاکید کرد: این طرح نقش موثری را در آموزش و توانمندسازی خانواده ها و اقتصاد کشور دارد بنابراین لازمه موفقیت این طرح تحقق یک نگاه فرهنگی و حمایت دستگاه های اجرایی است.
گزارش: مینا آهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا