حفظ شعائر اسلامی و انقلابی فلسفه وجودی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است

به گزارش سینا پرس از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس، صبح امروز در نشستی که به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد برگزار شد ضمن گرامی داشته سالروز تاسیس نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: تشکیل یک سازمان تبلیغاتی از دید امام خمینی(ره) در رأس تاسیس دیگر موسسات بود.  وی اساس تشکیل این نهاد را با گذشت عمری ۴۲ ساله از آن، یک نیاز واقعی در سطح جامعه دانست و افزود: نقش شورای هماهنگی در زمان جنگ تحمیلی از یک سو بسیج مردم و حمایت و پشتیبانی از جبهه ها و از سوی دیگر، تبیین خطرناک بودن ایده‌های گروه‌های تجزیه‌طلب و منافق و همچنین اطلاع رسانی در خصوص تهدیدات جریان‌های فوق بود.

 حجت الاسلام و المسلمین رضایی، ضمن بیان اهمیت وجود یک دستگاه فرهنگی_مردمی برای حفظ شعائر و ارزش‌های یک انقلاب، اساس شکل گیری و همچنین نقش مهم دیگر شورا را صیانت از شعائر دینی، مذهبی و انقلابی قلمداد کرد.

 وی تصریح کرد: امروز ضرورت وجود این نهاد به دلیل گسترش روزنه ها و جریان های تبلیغاتی نظیر رادیو و تلویزیون تا ماهواره و اینترنت، بیش از پیش احساس می شود؛ مأموریت شورای هماهنگی تبلیغات از یک سو اعلام موضع جمهوری اسلامی ایران در برابر جریان‌های خارجی و از سوی دیگر اعلام موضع مردم در ارتباط با جریان‌های داخلی و جریان های خارجی و هماهنگی این دو موضع است چرا که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، یک نهاد هماهنگ کننده بین دستگاه‌های فرهنگی، تبلیغی، ستادی و سیاسی است. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ضمن برشمردن اعضای موظف به همکاری در این نهاد نظیر استانداری، دانشگاه، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، صدا و سیما و …، هماهنگی میان سازمان های فوق را رکن اصلی کار تبلیغاتی و جلوگیری از آسیب های محتمل بر این نهاد دانست.

 حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی، با تاکید بر اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نمایندگی مردم و حاکمیت را داراست، وظیفه دیگر این نهاد را تذکر به دولت در چارچوب قانون دانست. این مقام مسئول، در پایان جلسه و در پاسخ به سوال مطرح شده در خصوص تدابیر این سازمان برای ایام محرم با توجه به وضعیت کرونا و کاهش اجرای دستورالعمل های بهداشتی گفت: در رابطه با محرم باید به نگاه رهبری به این موضوع توجه داشت؛ وی بر این عقیده تاکید کرد که، ما باید ضمن توجه به دستورالعمل های ستاد کرونا با بررسی جوانب موضوع و ارائه راهکار مراسمات را به شکلی برگزار کنیم که تهدیدی برای سلامت جامعه نداشته باشد.

گزارش از سیده فاطمه موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا