شورای عالی تغذیه در نقاط مختلف کشور راه اندازی شود

به گزارش سیناپرس از شیراز، نشست هم اندیشی ارتقای سطح سلامت غذایی جامعه با حضور مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 5 تیرماه در شیراز برگزار شد.     

زهرا عبداللهی، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در این نشست با تقدیر از اقدامات موثر دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مقابله با بیماری کووید۱۹ گفت: با توجه به نگرانی های موجود در افزایش مشکلات تغذیه ای در بحران کرونا، دستورالعمل های متعددی برای گروه های هدف متفاوت نگارش و ارسال شده است.

وی، اقدام دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در راه اندازی شورای عالی تغذیه بسیار خلاقانه دانست و آن را الگویی برای دیگر دانشگاه ها و دانشکده های سراسر کشور معرفی کرد.

عبداللهی با بیان اینکه الگوی مصرف ما در سطح جامعه صحیح نیست، انجام اقداماتی همچون ترویج باغچه های خانگی سبزی ها را علاوه بر تأمین اهدافی چون اصلاح الگوی مواد غذایی و ترویج مصرف سبزی، در خودکفایی خانوارها موثر دانست.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده در شیراز، همکاری برون بخشی و همکاری تسهیل گر جهاد کشاورزی با بهورزان را فوق العاده و بسیار ارزشمند خواند.

به گفته عبداللهی، بررسی ها نشان داده است ۷۰ درصد افرادی که به کارشناس تغذیه مراجعه کرده اند، موفق به کنترل مشکلات خود شده اند و این دستاورد بسیار با ارزش است.                 

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز باید این مهم را در قالب یک طرح تحقیقاتی انجام و نتایج آن را به دفتر دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در مدیترانه شرقی (EMRO) ارائه کند.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست گفت: اهمیت تغذیه سالم بر هیچ کس پوشیده نیست و دستیابی به اهداف سند ملی تغذیه جز با همکاری دیگر ارگان های مرتبط امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: با توجه به وسعت و تنوع آب و هوا و محصولات کشاورزی در استان فارس، ظرفیت بسیار عظیمی در اختیار مردم و مسوولان قرار گرفته است. 

لطفی، طرح شورای عالی تغذیه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اقدامی مبتکرانه شورای عالی تغذیه را با حضور مدیران ارشد معاونت بهداشت، معاونت غذا و دارو و اعضای هیات علمی دانشکده تغذیه شیراز راه اندازی کرده است تا با هم افزایی توان علمی و اجرایی این بخش ها، خدمات موثری در حوزه سلامت و امنیت غذایی ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نقش خیرین را در رفع مخاطرات سوء تغذیه گروه های هدف بسیار موثر خواند و تاکید کرد: با حفظ کرامت انسانی افراد می توان نظر خیرین را نیز به این موضوع مهم جلب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا