راه‌اندازی اولین مزرعه خورشیدی در فارس

به گزارش سینا پرس از شیراز، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس با اشاره به انعقاد قرار داد ۴۰۰ میلیون یورویی (۱۱ هزار میلیارد تومانی) تامین پنل و اینورتر با تکنولوژی اروپا، گفت: کارخانه تولید این تجهیزات در فارس از طریق انتقال تکنولوژی و بومی‌سازی آن، اقدام به تولید پنل و اینورتور خواهد کرد.

وی از راه‌اندازی اولین و بزرگترین مزرعه خورشیدی فارس خبر داد و افزود: این پروژه پنجمین مزرعه خورشیدی آسیا و سیزدهمین مزرعه خورشیدی در جهان محسوب می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه اشتغال و سرمایه‌گذاری به ویژه سرمایه‌گذاری خارجی از اولویت‌های کشور و استان فارس است، افزود: تأمین امنیت پایدار برای سرمایه‌گذاری در استان فارس امری مستمر و دائم بوده و همواره در دستور کار مجموعه مدیریتی استان قرار دارد.

وی با تصریح اینکه جهان امروز به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کرده است، سرمایه‌گذاری در این زمینه را فتح بابی برای حرکت به سوی توسعه پایدار دانست و گفت: اقدامات سرمایه‌گذاری مرآت در این زمینه، قول همکاری و حمایت کامل از سوی مدیریت ارشد استان را داد؛ بخش ساخت و ساز پروژه قرار است با منابع و مواد اولیه داخلی احداث شود لذا امیدورایم در اسرع وقت شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه تاسیسات و تجهیزاتی که نیازمند واردات است با انعقاد این قرارداد تامین خواهد شد، افزود: به زودی شاهد بومی‌سازی تکنولوژی ساخت پنل‌های خورشیدی و اینورترها در استان فارس خواهیم بود.

یادآور می‌شود، بر اساس این قرارداد طی مدت ۳۰ ماه بزرگترین کارخانه تولید پنل و اینورتر خاورمیانه از طریق انتقال تکنولوژی و بومی‌سازی ظرفیت ۱ گیگا وات در سال در استان فارس ایجاد خواهد شد.

منبع: روابط عمومی استانداری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا