افتتاح مجموعه فرهنگی هنری سعدی

به گزارش خبرنگار سیناپرس صبح امروز دوشنبه  ۱۰خرداد۱۴۰۰، مجموعه فرهنگی سعدی با حضور دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی، عنایت الله  رحیمی استاندار فارس مهندس معینی سرپرست  اداره اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس و انجمن های مردم نهاد گردشگری در شیراز افتتاح گردید.
این مجتمع با فضایی بالغ بر ۲۷۰۰ مترمربع در جوار آرامگاه شیخ شیرین سخن پارسی سعدی شیرازی واقع شده و دارای بخش‌های متعدد از جمله مرکز کتابخانه و اسناد با فضایی بالغ بر ۴۳۲ مترمربع، فضایی ویژه نمایشگاه‌های موقت به وسعت ۳۲۴ مترمربع، فضاهای خدماتی و عمومی به وسعت ۷۶۰ متر مربع و همچنین سالن آمفی تئاتر با گنجایش ۲۷۰ نفر می باشد.
همچنین در این رویداد از اثر صلح جاری نیز از عباس حسین آبادی که ساخت آن یک سال به طول انجامیده رونمایی شد.

تنوع در محصولات گردشگری
دکتر مونسان در این افتتاحیه گفت: یکی از دستاوردهایی که در حوزه گردشگری صورت‌گرفته است تنوع در محصولات گردشگری است که پیش از این عمده گردشگری در حوزه فرهنگی و تاریخی بوده اما اکنون گردشگری در دیگر حوزه‌ها مثل تاریخی، فرهنگی، طبیعی و کشاورزی و… گسترش یافته است.
حوزه گردشگری، یکی از کلیدی ترین بخش ها در اقتصاد

عنایت اله رحیمی استاندار فارس نیز در این رویداد گفت: حوزه گردشگری یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بخش‌ها در حوزه اقتصاد در بین کشورهای مختلف است و کشور ایران نیز این ظرفیت را داراست و به تبع آن استان فارس هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: ابنیه تاریخی و بناهای تاریخی موجود در استان فارس بخشی از داشته‌های ارزشمند استان فارس در حوزه گردشگری است و در بعد فرهنگی نیز وجود مشاهیر مختلفی در استان فارس بخشی از افتخارات فارس در حوزه فرهنگ است تا به واسطه آن بتوان نسبت به جذب گردشگران مختلف اقدام کرد.

زینب صادقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا