تعهد برای ترک دخانیات

هر سال ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز جهانی بدون دخانیات را در تاریخ 31 مه برگزار می کند. هدف آنها گسترش آگاهی در مورد خطرات استفاده از دخانیات و چگونگی آزادسازی دخانیات در جهان است.
کمپین روز جهانی بدون دخانیات از سوی سازمان بهداشت جهانی با هدف گسترش آگاهی در مورد خطرات دخانیات، تأثیر منفی آن بر سلامتی، همچنین بهره برداری از صنعت نیکوتین که به ویژه به جوانان اختصاص دارد و کاهش بیماری ها و مرگ های ناشی از مصرف دخانیات انجام می شود.
موضوع روز جهانی بدون دخانیات برای سال 2021 "تعهد به ترک دخانیات" است.
مجمع انجمن های بین المللی تنفسی (FIRS) ، از دولت ها و سیاست گذاران می خواهد که برای حمایت و خدمات ترک دخانیات را ارتقا دهند.
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که تنباکو دلیل اصلی اختلالات تنفسی مانند بیماری انسدادی مزمن ریوی ، سل و سایر بیماری های ریوی است.با این وجود، درمان ترک سیگار در مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان ضعیف اجرا می شود. طبق گزارش WHO در مورد اپیدمی جهانی دخانیات ، فقط 23 کشور در سراسر جهان خدمات ترک را ارائه می دهند که WHO توصیف می کند که بهترین سطح را دارند.
اعتیاد به دخانیات و نیکوتین یک انتخاب در سبک زندگی نیست، بلکه یک بیماری عود کننده مزمن است که باید بر این اساس درمان شود. وقتی نیکوتین ، ماده روانگردان توتون و تنباکو استشمام شود ، به سرعت به مغز می رسد و بسیار اعتیاد آور است.
بیشتر افراد سیگاری مایل به ترک سیگار هستند ، اما شواهد نشان داده است که فقط 3-5 درصد از افرادی که بدون حمایت پزشکی حرفه ای اقدام به ترک سیگار می کنند ، پس از 6 ماه موفق می شوند و این امر نیاز به کمک حرفه ای را در هنگام ترک سیگار نشان می دهد.
FIRS در حمایت از کمپین جهانی WHO در سال 2021 جهانی بدون دخانیات 2021 برای کمک به 100 میلیون نفر در ترک دخانیات ، از سیاست گذاران و تنظیم کنندگان مراقبت های بهداشتی می خواهد که فوراً در مورد موارد زیر اقدام کنند: تعهدات سیاسی و مالی بیشتری برای حمایت از خدمات توقف فرآورده های دخانیات و نیكوتین كه درمان های مؤثر مبتنی بر شواهد را ارائه دهند ، از جمله حمایت رفتاری یا مصاحبه انگیزشی همراه با دارو درمانی، با ارائه مداخلات ترک سیگار در سطح سیستم، از مراقبت های اولیه تا مراقبت های ثانویه، برنامه های اجتماعی و پشتیبانی و بهینه سازی سیستم های بهداشتی برای جلوگیری از استفاده از محصولات دخانیات و محافظت از بهداشت عمومی.
پاسخ بی سابقه به بحران COVID-19 بیش از هر زمان دیگر اهمیت و اثربخشی ایجاد تغییرات معنادار در سیاست ها برای مقابله با چالش های بهداشتی را نشان می دهد. FIRS سیاست گذاران را ترغیب می کند تا هم اکنون اقدام کنند و به مردم کمک کنند تا برای همیشه مواد دخانیات را ترک کنند ، از سلامت عمومی محافظت کنند و زندگی را نجات دهند و بار سیستم های بهداشتی را که ناشی از استفاده از محصولات دخانی است ، کاهش دهند.

زینب صادقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا