اکران فیلم برای توانخواهان، ناشنوایان و نابینایان

ایمان حجتی دبیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان، این جشنواره را یکی از جشنواره های مهم در سطح بین المللی دانست و افزود امسال از ۱۷ کشور ۳۰ اثر به جشنواره ارسال شده که با توجه به معیارها و ضوابط ۱۰ اثر توسط هیأت بررسی آثار برای شرکت در جشنواره پذیرفته شده اند. در میان آثار ارسالی ایرانی ۱۳ اثر از هنرمندان و کارگردان های اصفهانی است که در نوع خود کم سابقه و خوشحال کننده است.

حجتی ایجاد محرک و انگیزه برای نگاه ویژه و ورود به حوزه تخصصی سینمای کودک و نوجوان را عامل اصلی دانست و گفت: شهرداری اصفهان و وزارت فرهنگ با تعامل با یکدیگر بانی این جشنواره شدند و این جشنواره را به دوره سی و چهارم خود رسانند.

وی افزود: همزمان با اصفهان و تهران که خانه این جشنواره هستند و علاوه بر آن ها در مجموع در بیست و سه شهر اکران همزمان فیلم های جشنواره به صورت فیزیکی انجام می شود که در عین حال اکران آنلاین فیلم های جشنواره توسط پلت فورم هایی مانند هاشور و فیلیمو در حال انجام است.

دبیر اجرایی این جشنواره ادامه داد: برای تحقق شعار اصلی هر ساله جشنواره مبنی بر جشنواره فیلم برای همه کودکان، امسال نیز در این راستا اقدامات انسانی مانند بردن جشنواره و اکران در بیمارستان تخصصی کودکان امام حسین اصفهان، مناسب سازی بستر سینماها برای تماشای فیلم توسط کودکان توانخواه و معلول، همچنین مناسب سازی پخش فیلم برای اختصاص به کودکان ناشنوا و نابینا ( با روش توضیح دار) و بردن سینمای سیار برای کودکان مناطق کم برخوردار اصفهان، سر لوحه دست اندرکاران قرار گرفت است. 

وی اضافه کرد: خرید و تحویل بیش از هفتصد از تبلت برای کودکان محروم و توزیع دفترچه های مشق با تصویر شهید لندی به این کودکان از محل صرفه جویی در بودجه جشنواره از دیگر اقدامات این جشنواره است.

حجتی یکی از بخشهای مهم جشنواره را استعدادیابی کودکان و نوجوانان دانست و گفت: با شرکت دادن آثار آنها در جشنواره که با ابزارهای ساده ای مانند تلفن های همراه فیلم ساخته اند همچنین حضور در کارگاه های المپیاد جشنواره برای آشنایی آنها با فیلم توسط اساتید خبره از جمله اقدامات در این راستا است.

دبیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان عنوان کرد: یکی از نکات جالب این جشنواره را شرکت یک استاد و یک اثر از شهر خواهر خوانده اصفهان یعنی فرایبورگ است.

وی درباره شیوه انتخاب آثار برتر گفت: علاوه بر انتخاب آثار برتر توسط هیأت داوران ، در راستای اهمیت دادن به مخاطبان اصلی جشنواره، طی یک فراخوان داورهایی از بین کودکان و نوجوانان برای تماشا و رأی دهی به آثار انتخاب شدند، در نهایت به اثر منتخب آن ها نیز جایزه تعلق می گیرد.

حجتی در پایان گفت: تندیس ماندگار پروانه ها که به خاتم کاری زیبای اصفهان منقش شده، جایزه آثار برتر جشنواره خواهد بود.

 

گزارش: وحید طهماسبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا