دهانتان را کمتر باز کنید تا لاغر شوید!

 به گزارش خبرگزاری سیناپرس اصفهان به نقل از اتاکو، دانشگاه اوتاگو و محققان انگلستان اولین دستگاه کاهش وزن را برای مبارزه با بیماری جهانی چاقی تولید کرده اند. 

دستگاه لاغر کننده دهانی وسیله ای است که متخصص دندانپزشکی بین دندان های بالا و پایین آسیابی نصب می کند.این دستگاه از قطعات مغناطیسی با پیچ و مهره های قفل مانند ساخته شده است. قفل رژیمی داخل دهانی به فرد اجازه می‌دهد که فقط دهان خود را در حدود 2 میلی‌متر باز کند که برای داشتن رژیمی مملو از مایعات کافی است و  مانع صحبت کردن و نفس کشیدن فرد هم نمی شود.

شرکت کنندگان در این در پژوهش، طی دو هفته به طور متوسط 6.36 کیلوگرم وزن کم کردند و انگیزه کافی برای کاهش وزن را به دست آورده اند.

پروفسور پل برونتون از دانشگاه طب اوتاگو، می‌گوید: این دستگاه ابزاری موثر، ایمن و مقرون به صرفه برای افرادی است که با چاقی مبارزه می کنند. قفل رژیمی داخل دهانی توسط دندانپزشک نصب می شود و فرد می تواند در مواقع اضطراری قفل را آزاد کند و دوباره آن را نصب کند.
مانع اصلی در افراد برای کاهش وزن رعایت رژیم است و این دستگاه به آن‌ها کمک می کند که به نخوردن عادت کنند و به آن‎ها اجازه می دهد تا با رژیم کم کالری مدت زمانی را بگذرانند.

این ابزار به ویژه برای افراد چاق گزینه درمانی مناسبی قبل از عمل جراحی است و برای بیماران دیابتی نیز مفید است.

وی افزود: خوبی این دستگاه این است که می توانید بعد از بازه درمانی دو یا سه هفته دستگاه را خارج کنید و رژیم غذایی دلخواه خود را داشته باشید و دوباره  با نصب دستگاه به رژیم غذایی مملو از مایعات  باز گردید.

ابزاری برای باز کردن دستگاه در موارد اضطراری به بیماران داده می شود ولی هیچ یک از شرکت کنندگان از آن استفاده نکردند زیرا از دید آن‌ها دستگاه در دهان قابل تحمل است و از زمان طراحی اش تا کنون اندازه آن کوچکتر شده و ظاهر دستگاه نیز بهتر شده است.

مترجم: هاجر غفاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا