تولید مبدل های کاتالیستی محقق شد

به گزارش سیناپرس؛ اصفهان، مدیر فروش و بازرایابی شرکت دانش بنیان ایران دلکو، از تولید مبدل های کاتالیستی برای خروجی خودروها با آخرین استاندارد های روز یورو۵ و یورو۶ خبرداد.

علیرضا مجیدنیا گفت: با نصب این مبدل ها روی خروجی موتور خودرو می توان 90 درصد گازهای آلاینده را تبدیل به گازهای مجاز کرد تا بتوانیم هوای پاک و سالم تری داشته باشیم.

وی افزود: فرایند تولید مبدل کاتالیست های خودرو در دنیا در انحصار چند شرکت خارجی بوده که شرکت ایران دلکو نیز موفق به دستیابی این فناوری شده است. این محصول برای خودروهای ساخت داخل و بخش بازار یدک، عرضه می شود و به کشورهای اطراف و شمال دریای خزرنیز صادر می شود.

علیرضا مجیدنیا با بیان این مطلب که فرایند پوشش دهی و فرمول سازی این قطعه بسیار پیچیده است ولی توانمندی دانشجویان نخبه ایرانی دسترسی به فرمول را امکان پذیر کرد، افزود: داخل کاتالیست ها یک هسته سرامیکی قرار دارد که 30 عنصر، آن را پوشش می دهد و حتی توانستیم به جای استفاده از 3 عنصر گران قیمت رودیوم، پلادیوم و پلاتین از عنصرهای دیگر استفاده کنیم تا با حفظ کیفیت محصول قیمت را کاهش دهیم و وابستگی خود را به کشورهای خارجی کمرنگ کنیم.

مدیر فروش و بازاریابی این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: ما قادر هستیم برای هر نوع خودر با هر استاندارد که تولید شده باشد، مبدل کاتالیستی مخصوص همان خودرو را تولید کنیم، با این امتیاز که هم از نظر کیفیت با شرکت های دیگر در رقابت باشد و هم از لحاظ قیمت بین 15 تا 20 درصد ارزان تر از شرکت های دیگر به فروش برسانیم.

مجیدنیا افزود: در حال حاضر 20 تا 30 درصد پتانسیل شرکت استفاده می شود، درحالیکه قادر هستیم سالیانه یک میلیون و 500 مبدل کاتالیستی  تولید کنیم که حتی نسبت به تولید خودرو داخلی بیشتر است و با این وجود می توان کاتالیست مورد نیاز کل تولیدات خودرو داخلی را پوشش داد.
این مدیر فروش در بیان برخی مشکلات تولید کنندگان تاکید کرد: تحریم ها و قیمت دلار مشکلاتی را برای وارد کردن مواد اولیه بوجود آورده که نیاز به ارائه راهکار از سوی دولت و حمایت از تولیدکنندگان ضروری است.

وی در ادامه افزود:  جلوگیری از رانت بازی و ورود قطعاتی که در داخل کشور تولید می شود،  حداقل کاری است که دولت می تواند انجام دهد.
وی با اشاره به شعار «ایران دلکو در اندیشه آسمانی آبی …» بعنوان شعار این شرکت، گفت: از هموطنان عزیز خواهش می کنم به مبدل کاتالیستی خودرو خود اهمیت دهند و دقت کنند محصول با کیفیت در خودرو خود استفاده کنند تا بتوانیم هوای سالم و پاک داشته باشیم، به خود و جامعه و محیط زیست خود کمک کنیم و تعداد روزهای با هوای پاک را افزایش دهیم.

 

گزارش: مولود عبداللهی پور
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا