معتادان تلفن همراه دیگر زمین نمی‌خورند

به گزارش سیناپرس اصفهان و به نقل از نیوز اسکای، طراح صنعتی ازکره جنوبی ، پائنگ مین ووک 28 ساله، می‌گوید: کره چشم رباتیک به پیشانی معتادان تلفن همراه بسته می‌شود و مسیر حرکت آن‌ها را کنترل می کند.

این مخترع گفت که این دستگاه راه حل طنز‌آمیزی است و امیدوار است مردم به شدت اعتیاد خود به گوشی های همراهشان پی ببرند و رفتار خود را اصلاح کنند.

این دستگاه که چشم سوم نامیده می‌شود هنگامی که سرکاربر به روی گوشی همرا خم است و فرد در فاصله یک یا دو متری مانع قرار می گیرد، بوق می زند تا خطر مانع پیش‌رو را به او گوشزد کند.

پائنگ مین ووک می‌گوید: شاید انسان ‌های آینده با سه چشم نیز همین شکل باشند و تا هنگامی که ما نتوانیم از گوشی همراهمان دل بکنیم به چشم سوم نیاز داریم.

آقای پائنگ، دانشجوی کارشناسی ارشد در زمینه طراحی نوآوری، این دستگاه را در اطراف سئول آزمایش کرده است و با عکس العمل عجیب مردم روبه رو شده است حتی یکی از شهروندان فکرکرده است که این فرد یک آدم فضایی است.

او معتقد است این روزها حوادث زیادی برای معتادان تلفن همراه به خصوص نوجوانان رخ می دهد و این اختراع برای آن ها مفید است.

چشم سوم ازیک گیرنده برای اندازه گیری زاویه گردن کاربر و حسگر ماوراصوت برای محاسبه فاصله بین چشم رباتیک و موانع تشکیل شده است و با احتساب فاصله کاربر تا موانع بوق هشدار می زند.

مترجم: هاجر غفاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا