جامعه دانشگاهی باید در حل مشکل کمبود آب کمک کند

اولین جلسه شورای اداری شهرستان خمینی شهر در سال 1400 صبح امروز به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان و با حضور محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، علیرضا بصیری فرماندار خمینی شهر، سید مهدی ابطحی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ، مدیران ، شهردارداران و رؤسای اداره های شهرستان خمینی شهر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین نقدعلی در خصوص شعار سال جدید از مدیران و مسؤولین حاضر در جلسه خواست تا به سهم خود توجه ویژه ای به تحقق شعار سال داشته باشند و یکی از این مسائل مهم را حل مشکل بحران آب دانست و از مسؤولین دانشگاه صنعتی اصفهان خواست با برنامه های علمی به حل مشکل بحران آب کشور و استان ورود پیدا کنند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینا پرس گفت: گره مشکلات و رونق کارها از طریق علم انجام می شود و دانشگاه زیرساخت پیشرفت علم است ، دانشگاه ها با ظرفیت بالای خود می توانند نقش خوبی در این زمینه ایفا کند.

این نماینده مجلس گفت: دانشگاه حرف اول را در عرصه فناوری های نو و هایتک که نیاز پیشرفت جامعه است می زند و ما امیدواریم حلقه مفقوده ارتباطی محیط های علمی با محیط های اقتصادی به همت دانشگاه تکمیل شود.

وی گفت: ما در حوزه کشاورزی و تأمین آب استان مشکلات زیادی داریم که سال جدید با همکاری علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و در راستای تحقق شعار سال می توانیم این موانع را رفع کنیم.

همچنین در اين نشست رئيس دانشگاه صنعتی اصفهان با ارائه گزارشی از دستاوردهای شاخص ملی و بین المللی این دانشگاه، به معرفی طرح ساخت مركز تجاری سازی فناوری در جوار شهرستان خمينی شهر پرداخت.

دكتر سيد مهدی ابطحی گفت: طرح ايجاد مركز تجاری سازی فناوری در حاشيه بلوار شهيد سليمانی، خمينی شهر را به يک شهر برجسته و متفاوت با ديگر نقاط كشور، متوجه به ايجاد اشتغال، توليد و سكونت پذير برای قشر فرهيخته می كند و موجب جلوگيری از خروج نخبگان خواهد شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان همجواری این دانشگاه با بزرگترين پارك علمی و فناوری كشور را يک قابليت ويژه برای شهرستان خمينی شهر دانست و تصریح کرد: آنچه كه رهبر معظم انقلاب طی ساليان متمادی ترسيم كردند، تكرار يک موضوع نبود بلكه، در سال های مختلف با تأكيد بر توسعه علمی، توجه به نوآوری، توسعه فناوری، جهش توليد و اكنون رفع موانع توليد، يک مسير روشن را پيش روی ما قرار داده است و اين شعار در دانشگاه صنعتی اصفهان محقق می شود.

فرماندار شهرستان خمينی شهر نيز در اين نشست گفت: یکی از خصوصيات ممتاز شهرستان خمينی شهر قرارگرفتن دانشگاهی با اعتبار ملی و بين‌المللی در مجاورت آن است و بايد در تمام بخش های اداری شهرستان ارتباط متقابل و تعاملات اداری برای بهره گيری از ظرفيت های عظيم اين دانشگاه برای حل مشكلات شهرستان شكل گيرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا