نقش مهم اپلیکیشن‌ها در طول همه‌گیری کرونا

به گزارش سیناپرس اردبیل، این یکی از اولین نظرسنجی های مقطعی جهانی است که توسط دانشگاه سیدنی با همکاری کالج لندن و هشت موسسه تحقیقاتی دیگردر استرالیا انجام می شود که به بررسی استفاده از فناوری برای اهداف بهداشتی در طول همه گیری می پردازد.

نظرسنجی گزارش شده از بیش از 500 نفر از 32 کشور (عمدتا استرالیایی) نشان داد که 60٪ از بزرگسالان از یک برنامه تلفن همراه برای اهداف بهداشتی در طول همه گیری استفاده می کردند، در حالی که 38٪ از ردیاب تناسب اندام استفاده می کردند.

نویسنده اصلی و دکترای دانشگاه سیدنی هوونگ لی تانگ، نامزد انتخابات، گفت: «این مطالعه نقش مهمی را که فناوری در زمانی که سیستم سلامت تحت فشار شدید قرار می‌گرفت، ایفا می‌کند». این مطالعه نشان داد افرادی که از برنامه های تلفن همراه استفاده می کنند بیشتر فعال هستند. این نشان می‌دهد که فناوری می‌تواند نقش مهمی در کمک به ترویج رفتارهای سالم، ایفا کند. ما باید از این موضوع درس بگیریم، زیرا به دنبال بهبود مراقبت‌های بهداشتی هستیم، زیرا مردم را در مسیر سلامت قرار می‌دهیم. عادات کلیدی برای پیشگیری از بیماری مزمن است. نویسندگان اذعان می‌کنند که ممکن است یافته‌ها به همه گروه‌های جمعیتی قابل انتقال نباشد.

چگونه مردم در طول COVID-19 از برنامه ها برای فعالیت بدنی استفاده می کردند؟

 برای پیگیری سطوح فعالیت: 80٪
 برای پیوستن به یک کلاس زنده: 30٪
 برای دنبال کردن یک ویدیوی تمرینی: 60٪
 برای جنبه های اجتماعی (برای رقابت یا به اشتراک گذاشتن پیشرفت): 34٪

 این مطالعه همچنین جنبه منفی استفاده از فناوری در طول همه گیری را نشان داد. دکتر لیلیانا لارانجو، پژوهشگر ارشد در سلامت دیجیتال در مرکز تحقیقات کاربردی Westmead در دانشکده پزشکی و سلامت، گفت: «ما دریافتیم که مردم به فناوری، به‌ویژه رسانه‌های اجتماعی، به عنوان یک «شمشیر دولبه» در طول همه‌گیری جهانی نگاه می‌کنند». 

از یک طرف، این برنامه‌ها به افراد کمک می‌کنند تا حس عادی بودن را حفظ کنند، فعال و متصل بمانند. نویسندگان پیشنهاد می‌کنند که برنامه‌ها را می‌توان با تمرکز بر شخصی‌سازی و سازگاری بهبود بخشید، مانند اجازه دادن به سفارشی‌سازی محتوا با انصراف از هشدارهای خبری.

مطالعه دیگری که توسط نویسندگان در مجله British Journal of Sports Medicine در سال 2020 منتشر شد، نشان داد که شخصی سازی در اپلیکیشن های موبایل و ردیاب های فعالیت به نظر می رسد یک استراتژی موثر در بهبود فعالیت بدنی باشد. Huong Ly Tong گفت تحقیقات در حال انجام، از جمله آزمایش‌های بالینی قوی، مورد نیاز است تا ببینیم آیا شخصی‌سازی و سازگاری بالاتر می‌تواند تأثیر برنامه‌های سلامت و دستگاه‌های تناسب اندام را در دنیای پس از COVID-10 افزایش دهد یا خیر.

منبع:new atlas
مترجم: پریناز نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا