دانستنی‌های ضروری در مورد بیماری آلزایمر و علائم آن

به گزارش سیناپرس اردبیل، انجمن آلزایمر فهرستی از 6 نکته را منتشر کرده است که به گفته آنها افراد مبتلا به این بیماری دوست دارند مردم بدانند. از جمله آنها این است که بیماری شخصیت آنها را تعریف نمی کند. کارشناسان می گویند تنهایی و انزوای اجتماعی می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد. تشخیص آلزایمر شخصیت فرد را تعریف نمی کند، بلکه آلزایمر یک بیماری است که شخص مورد نظر به آن مبتلا شده است. باید بدانیم که علاوه بر سالمندان، افراد جوانتر نیز ممکن است دچار زوال عقل شوند. 
 گاهی اوقات گفته ها و اعمال فرد بیمار مربوط به شخصیت خودش نیست، این بیماری او است که باعث برخی رفتارها ‌و اعمال میگردد. به یاد داشته باشید که تشخیص آلزایمر به این معنی نیست که او همه چیز را از دست داده و زندگی فرد به پایان رسیده است. تلاش های زیادی برای افزایش آگاهی در مورد بیماری آلزایمر و سایر انواع زوال عقل باید انجام شود. بعضی از افراد تمام تلاش خود را می‌کنند تا تشخیص این بیماری را در خود پنهان کنند، اما مخفی نگه داشتن آن فشار زیادی را به زندگیشان وارد  می کند.
بیمارانی که  به آلزایمر مبتلا می‌شوند اغلب تنها زندگی می کنند، خانواده و دوستان خود را از دست داده اند و ممکن است بیماری های مزمن و اختلالات حسی داشته باشند. این تنهایی آنها را مستعد بیماری می‌کند. تنهایی یک عامل خطر اصلی برای ابتلا به زوال عقل است. کایزر می گوید: «افرادی که به طور مزمن تنها هستند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر هستند». آلزایمر یک بیماری پیشرونده است اما پیشرفت آن، درهر فردی با فرد دیگر متفاوت است. نرخ بقای بیماران 3 تا 9 سال است اما بیمارانی هم دیده شده که تا20سال هم عمر کردند. یک سری اقداماتی وجود دارد که می تواند تاحد زیادی این روند نابودی را کاهش دهد. مداخلاتی از قبیل ورزش، داروها و مواد مغذی می توانند باعث حفظ  عملکرد سلول های عصبی سالم شوند.

منبع : health Line 
مترجم : پریناز نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا