آلودگی هوا خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد

به گزارش سینا پرس اردبیل و به نقل از هلث نیوز طبق یک مطالعه جدید در چین که نشان داده است این خطرات در افراد مسن و زمانی که هوا سردتر است، بیشتر رخ می‌دهد و ممکن است در عرض یک ساعت باعث حمله قلبی شود.
 این مطالعه نشان داد قرار گرفتن در معرض هر سطحی از چهار آلاینده معمولی هوا می تواند به سرعت باعث شروع سندرم حاد کرونری شود.  ACS اصطلاحی است که هر موقعیتی را توصیف می کند که در آن خونی که به عضله قلب می رسد مسدود می شود، مانند حمله قلبی یا آنژین ناپایدار، درد قفسه سینه ناشی از لخته شدن خون که به طور موقت یک شریان را مسدود می کند.  
 هایدونگ کان، استاد دانشکده بهداشت عمومی در دانشگاه فودان در شانگهای، گفت: "اثرات نامطلوب آلودگی هوا بر قلب و عروق به خوبی ثبت شده است. اما ما همچنان از اثرات بسیار سریع آن شگفت زده شدیم."  وی گفت: به عبارت دیگر، هرگونه غلظت آلاینده های هوا (مانند ذرات ریز، دی اکسید نیتروژن، دی اکسید گوگرد و مونوکسید کربن) ثبت شده در مطالعه حاضر ممکن است باعث حمله ی قلبی بشود.
 قرار گرفتن در معرض ذرات ریز، جامدات میکروسکوپی یا قطرات مایع که از گازهای گلخانه‌ای اتومبیل، نیروگاه‌ها، کارگاه‌های ساختمانی و سایر منابع آلودگی می‌آیند، به‌طور واضح با بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و سایر مسائل بهداشتی و همچنین 4.2 میلیون مرگ زودرس در سراسر جهان مرتبط است. این ذرات می توانند به قدری کوچک باشند که هنگام استنشاق، به اعماق ریه ها یا حتی جریان خون بروند.
 قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض هر سطحی از ذرات ریز، دی اکسید نیتروژن، دی اکسید گوگرد و مونوکسید کربن با شروع همه انواع سندرم حاد کرونری همراه است. عوارض قلبی می‌تواند از یک ساعت بعد از قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا بروز کرده و حتی تا دو روز بعد هم ممکن است این احتمال وجود داشته باشد؛ این عوارض به شکل سر درد، حالت تهوع، سرگیجه، تنگی نفس، درد در قفسه سینه، افزایش فشار خون و حتی تپش قلب بروز می‌کند. همیشه برای تشخیص و درمان بیماری با متخصصین  بهداشتی صحبت کنید. اگر مشکل یا شرایط پزشکی دارید یا مشکوک هستید، لطفاً فوراً با یک متخصص واجد شرایط تماس بگیرید.  

منبع: Health News
مترجم: پریناز نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا