آمادگی جمهوری آذربایجان برای برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری با ایران

به گزارش سیناپرس اردبیل، علی علیزاده در حاشیه سفر به اردبیل در گفتگو با خبرنگاران گفت: در سفری که همزمان با ماه مبارک رمضان به اردبیل داشتیم باردیگر از نزدیک با آثار و گنجینه های تاریخی این استان آشنا شده و به مولفه های مشترک تاریخی، فرهنگی و مدنیت دو کشور پی بردیم.
وی از بقعه شیخ صفی الدین و شخصیت برجسته شاه اسماعیل خطایی به عنوان چهره ممتاز منطقه آذربایجان یاد کرد و گفت: در کنار این وجوه مشترک زبان آذری به تقویت پیوند مردمان منطقه افزوده است و در مناسبت های مختلف جشن هایی همچون نوروز و دیگر آئین های  معنوی را برگزار می کنیم.
سفیر جمهوری آذربایجان در ایران حضور گروه های نمایشی و موسیقی آذربایجان را  در جشنواره بین المللی فجر یادآور شد و خاطرنشان کرد: گروه های هنری و فرهنگی ایران نیز به جشنواره های بین المللی آذربایجان دعوت می شوند تا این حضور به گسترش مناسبات فرهنگی – تاریخی منجر شود.
علیزاده ادامه داد: ما آمادگی خود را برای برگزاری جشنواره ها و رویدادهای مشترک فرهنگی و هنری اعلام می کنیم تا هنرمندان دو کشور ایران و آذربایجان با خلق آثاری زیبنده بتوانند پیوندهای مشترک ایران و آذربایجان را به عالی ترین شکل به تصویر بکشند.
وی گسترش روابط تجاری و اقتصادی را از دیگر بخش های مهم و ارزشمند تعامل ایران و آذربایجان اعلام کرد و افزود: در این سفر سعی می کنیم تا از نزدیک مشکلات تجار و بازرگانان را در افزایش مبادلات گمرکی مورد توجه قرار داده و موانع را تا حد زیادی برطرف کنیم.
سفیر جمهوری آذربایجان در ایران از آمادگی دو کشور برای بازگشایی مرز زمینی در گمرک بیله سوار و تردد مسافران خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه تصمیم گیری و برنامه های کاری و عملیاتی اعلام خواهد شد.
علیزاده دیدار با امام جمعه اردبیل را از دیگر برنامه های سفر خود به استان اردبیل اعلام کرد و گفت: شخصیت مذهبی و معنوی آیت الله عاملی که در 6 سال اخیر نزدیک ترین ارتباط را با وی داشتیم به نزدیکی دو ملت و آشنایی آنها با فرهنگ معنوی و عشق به اهل بیت کمک شایانی کرده است.
سفیر جمهوری آذربایجان در ایران در سفر به استان اردبیل ضمن بازدید از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و گنجینه تاریخی این اثر جهانی با امام جمعه و استاندار اردبیل دیدار های مشترکی انجام داده که در این بازدیدها و تلاش بر تقویت روابط دو کشور ایران و آذربایجان به ویژه منطقه مرزی اردبیل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا