آیا اختلال اضطرابی شما باعث میگرن می شود؟

به گزارش سیناپرس اردبیل و به نقل از هلث بیت اختلالات اضطرابی معمولاً با تروما مرتبط هستند، اما ممکن است نشانه ای از یک مشکل زمینه ای دیگر مانند دیابت یا بیماری قلبی نیز باشند.  با این حال، میگرن و اضطراب اغلب ارتباط نزدیکی با هم دارند.  بنابراین، آیا آنها متصل هستند؟  و آیا یکی دیگری را بدتر می کند؟
میگرن سردردهای شدیدی است که اغلب شامل احساس درد شدید در پشت شقیقه ها، چشم ها یا گوش ها است. در برخی موارد، افراد به نور، حالت تهوع و استفراغ نیز حساسیت دارند.  میگرن می تواند از چند ساعت تا چندین روز طول بکشد. برخی از افراد مبتلا به میگرن چیزی را تجربه می کنند که به عنوان اورا شناخته می شود، که بدتر شدن تدریجی علائمی است که منجر به میگرن می شود، مانند سوزن سوزن شدن در بازوها یا پاها، مشکل در صحبت کردن، و یا از دست دادن بینایی.  سایر علائم میگرن عبارتند از: یبوست، سفتی گردن، خمیازه مکرر، هوس های غذایی، افزایش ادرار و تغییرات خلق و خوی
تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که از اضطراب رنج می‌برند ممکن است بیشتر از افرادی که از اضطراب رنج نمی‌برند، میگرن داشته باشند.  بسیاری از افرادی که میگرن مزمن دارند نیز ممکن است به اختلال اضطراب فراگیر مبتلا باشند. با این حال، این بحث وجود دارد که آیا میگرن باعث اضطراب می شود یا اضطراب باعث میگرن می شود. سردرد اضطرابی یک ضربان در سر است که ناشی از رفتارهای مضطرب یا نگرانی طاقت فرسا است.  افرادی که قبلاً از میگرن رنج می برند ممکن است متوجه شوند که علائم اضطراب آنها می تواند باعث ایجاد میگرن اضطرابی یا میگرن ناشی از رفتارهای اضطرابی شود.

آیا اضطراب باعث میگرن می شود؟

 علل میگرن از فردی به فرد دیگر متفاوت است.  اگر سابقه میگرن دارید، مستعد ابتلا به میگرن هستید، یا اگر از اختلال اضطرابی رنج می برید، ممکن است احتمال ابتلا به سردردهای میگرنی در شما بیشتر باشد. حملات پانیک و احساس اضطراب می تواند باعث میگرن شود. به عنوان مثال، اگر اضطراب شما را از خواب خوب باز دارد، ممکن است به دلیل کمبود خواب نسبت به توانایی عملکرد خود به طور فزاینده ای مضطرب شوید. این سطح تشدید شده از اضطراب به نوبه خود می تواند باعث میگرن شود. از سوی دیگر، برخی از پزشکان بر این باورند که تجربه میگرن مکرر نشانه آن است که فرد مبتلا به اختلال اضطرابی است. میگرن می تواند عامل اصلی ایجاد یک اختلال اضطراب فراگیر باشد.  علائم میگرن که می تواند باعث اضطراب شود عبارتند از: درد مداوم، کمبود خواب، حساسیت به محیط اطراف و سایر علائم مرتبط با میگرن، مانند حالت تهوع، می تواند در برخی افراد باعث اضطراب شود.  احساس اینکه میگرن در راه است نیز ممکن است منجر به احساس ناراحتی شود.
چگونه سردردهای میگرنی و اضطراب را مدیریت کنیم؟
 رایج ترین توصیه ها برای درمان میگرن عبارتند از:
در طول شب به اندازه کافی بخوابید.
 رژیم غذایی سالم داشته باشید.
 مقدار زیادی آب بنوشید.

 زمان هایی که میگرن و اضطراب دارید و کارهایی که قبلا انجام می دادید را پیگیری کنید. این می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی به اضطراب و میگرن شما کمک می کند. اگر هنوز نمی توانید تسکین پیدا کنید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. برخی از داروها علاوه بر درد میگرنی، اضطراب را نیز درمان می کنند. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما همچنین ممکن است مشاوره ای را برای کمک به مقابله با علائم میگرن پیشنهاد کند، به خصوص اگر قبلاً یک اختلال اضطرابی دارید.

منبع : HEAlTHBEAT
مترجم :پریناز نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا