صدور کد QR برای اصناف اردبیل

به گزارش سیناپرس اردبیل، محمدرضا خلفی‌زاده در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا در اردبیل اظهار کرد: با فروکش کردن موج ششم کرونا امیدواریم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بهبود وضعیت در آستانه سال نو منجر شود.
وی استقبال کم اهالی اردبیل را از دز سوم واکسن یادآور شد و تصریح کرد: تنها 35 درصد جمعیت شهرستان اردبیل دز سوم واکسن خود را تزریق کردند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل از آمادگی مراکز تجمیعی برای تزریق دز سوم واکسن خبر داد و گفت: بهتر است در آستانه سال نو و دید و بازدیدها و دورهمی‌های خانوادگی تزریق دز سوم انجام شود تا ایمنی و سلامت افراد ارتقا یابد.
خلفی‌زاده به ثبت اطلاعات اصناف و واحدهای صنفی و خدماتی در قالب سامانه سلامت خبر داد و افزود: مالکان واحدهای تولیدی،‌ کارفرمایان و صاحبان صنوف با مراجعه به سایت بهداشت نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کرده و کد بهداشتی QR را دریافت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: چنانچه این کد در زمان بازدید و بازرسی از واحدهای صنفی وجود نداشته باشد، امکان پلمب واحدهای صنفی به وجود می‌آید.
خلفی‌زاده اضافه کرد: بازرسان به صورت مرتب از واحدهای صنفی بازرسی‌ها را انجام می‌دهند تا با ثبت تخلفات احتمالی جلوی شیوع بیماری و انتشار ویروس را بگیرند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل ضرورت تزریق دز سوم را برای فعالان صنفی و واحدهای تجاری یادآور شد و بیان کرد: در روزهای پایانی سال با توجه به مراجعات بیشتر مردم انتظار می‌رود در کنار رعایت موازین بهداشتی، فعالان این حوزه تزریق واکسن را نیز انجام دهند.
وی ادامه داد: امیدواریم با تلاش و پیگیری‌های همه‌جانبه فرصت خوبی برای کنترل و پیشگیری از بیماری به وجود آمده و از ضرر و زیان‌های بیشتر در بخش‌های اقتصادی جلوگیری شود.
 

خبرنگار: سمیه درازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا