با قورباغه تست بارداری بگیرید

به گزارش سیناپرس اردبیل، شاید کمتر کسی تصور کند که با کمک حیوانات نیز می توان تست بارداری با دقت بالا گرفت. اصولا استفاده از تست های بارداری برای پایش وضعیت سلامت زنان اهمیت زیادی داشته و به کمک این تست ها می توان برای شرایط بعدی و انجام اقدامات لازم جهت تولد یک فرزند جدید برنامه ریزی کرد.
تست های بارداری عموما بر اساس واکنش شیمیایی پد موجود در آن با نمونه ادرار زنان عمل کرده و تست مثبت با ایجاد یک خط اضافی روی صفحه این پد، نمایش داده می شود. به طور معمول، تست های بارداری خانگی از آنتی بادی هایی استفاده می کنند که به هورمون های موجود در ادرار زن باردار متصل می شوند. این آنتی‌ بادی ‌ها دارای مولکول‌ های رنگی هستند که به صفحات تست های بارداری متصل شده‌ و یک خط قابل مشاهده در آزمایش ایجاد می ‌کنند.
لازم به ذکر است هورمونی که طی این فرایند شناسایی می شود گنادوتروپین جفتی انسانی یا HCG نام دارد که جفت پس از کاشت تخمک بارور شده ترشح می کند. این هورمون در صورت ایجاد بارداری از روز بعد از قاعده شدن زنان قابل تشخیص است.
اگرچه HCG مختص انسان است اما سایر مهره داران هورمون های گنادوتروپین مشابهی دارند که چرخه تولید مثلی آنها را تنظیم می کند. این هورمون نقش مهمی در مطالعات زیستی ایفا کرده و برای نمونه  HCG جمع آوری شده از انسان توسط دامپزشکان برای القای تخمک گذاری در اسب ها استفاده می شود.
ذکر این نکته بسیار جالب است که فقط اسب ها نیستند که HCG می تواند بر آن ها تأثیر بگذارد. در دهه ۱۹۶۰ میلادی، آزمایش های بالینی بارداری شامل تزریق ادرار یک زن به پای یک قورباغه زنده پنجه دار آفریقایی بود. پژوهشگران دریافتند اگر روز بعد از انجام این تزریق، قورباغه تخم گذاری کند، زنی که از ادرار وی استفاده شده است باردار بوده و در صورت عدم تخم گذاری قورباغه، وی حامله نیست.
گزارش های دیگری نیز نشان می دهد  در برخی قبایل آفریقایی از این آزمایش به روش ریختن مستقیم ادرار روی پوست قورباغه استفاده می شد تا باردار شدن یا عدم بارداری افراد را مشخص کند.

مترجم: ناصر پورقدیمی