ورزش بهترین راه برای کنترل عوارض دیابت است

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، دکتر رشید حیدری مقدم در همایش بیماران دیابتی که روز دوشنبه ۲۳ آبان ماه برگزارشد، اظهار کرد: افرادی که ترکیبی از ورزش هوازی و بی هوازی انجام می دهند، می توانند شانس ابتلا به دیابت و عوارض آن را بکاهند.

وی با بیان اینکه اولین ثروت هر انسان سلامتی است، تصریح کرد: مهمترین هزینه سلامت وقت گذاشتن فرد برای خودش است. افراد باید برای سلامتی خود وقت بگذارند و ورزش را در برنامه زندگی خود قرار دهند.

دکتر حیدری مقدم گفت: یکی از دغدغه های بزرگ امروز جامعه اضافه وزن دانش آموزان است که  بیماری دیابت، قلبی و عروقی و سایر بیماری ها را در آینده افزایش می دهد، بنابراین کنترل وزن در این گروه سنی بسیار مهم است تادر آینده از بسیاری هزینه ها بتوان جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: اگر افراد دیابت کنترل شده داشته باشند می‌توانند زندگی روزمره را انجام دهند و کیفیت زندگی خود را با ورزش بالا ببرند.زیرا اگر قرار هست زندگی کنیم باید کیفیت زندگی سالمی داشته باشیم که انجام این امر نیازمند کار خاصی نیست.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود هر فردی جراحی دارد باید بعد از بهبودی حرکت کند که دانسیته عضلات از بین نرود و کیفیت زندگی وی حفظ شود چرا که زندگی با ویلچر و درگیر کردن سایر افراد خانواده برای نگهداری جزو زندگی های بی کیفیت خواهد بود.

وی به حفظ کیفیت زندگی زناشویی در افراد مبتلا به دیابت اشاره کرد و گفت: ورزش گیرنده های تستوسترون  را افزایش می دهد و به این ترتیب میل جنسی افراد افزایش می یابد و رضایت زندگی زناشویی افزایش می یابد.بنابراین انجام ورزش در بیماران دیابتی حیات بخش بوده  و این موضوع را همه افراد دیابتی و غیر دیابتی باید مد نظر داشته باشند‌.

وی همچنین افزود: ورزش تنطیم کننده فشار خون بوده و فشار خون بالا و پایین را تعدیل می‌کند و چربی خون نیز با انجام ورزش تنظیم می‌شود. همچنین انجام ورزش کگل به کنترل ادرار و مدفوع در افراد نیز میتواند کمک می کند.

گزارش: زهرا فرامرزدوست 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا