سویه های جدید کرونا افراد واکسینه شده را درگیر می کند

به گزارش سیناپرس، کارشناسان پیش بینی می کنند سویه های جدید کرونا منجر به شکل گیری موج های جدید کرونا شود. در این میان شایع ترین علائمی که توسط بیماران مبتلا به سویه XBB گزارش شده است عبارتند از: اسهال، تب، لرز، خستگی مفرط، گلودرد، تنگی نفس، از دست دادن بویایی و چشایی و غیره.

متاسفانه درست در زمانی که همه چیز به تدریج به حالت عادی باز می ‌گشت، گزارش‌ های مربوط به ظهور و شیوع یکی دیگر از زیرمجموعه‌های خطرناک سویه اومیکرون که به نام عنوان نوع XBB شناخته می شود، کارشناسان را نگران کرده است.

نوع تازه شناسایی شده سویه اومیکرون می تواند افرادی را که به طور کامل واکسینه شده یا اخیراً از یک نوع دیگر عفونت کووید بهبود یافته اند، آلوده کند. به گزارش سیناپرس،کارشناسان بر این باورند که نوع XBB ممکن است بر نحوه عملکرد آنتی ‌بادی‌ های مونوکلونال در جلوگیری از انتشار کووید ۱۹ نیز تأثیر بگذارد.

به گزارش سیناپرس، شایع ترین علائمی که توسط بیماران مبتلا به نوع XBB گزارش شده است عبارتند از: اسهال، تب، لرز، خستگی مفرط، گلودرد، تنگی نفس، از دست دادن بویایی و چشایی و غیره. کارشناسان بهداشتی هشدار می دهند این سویه جدید بسیار واکسن گریز بوده و منجر به بروز موج های جدیدی در جهان شود.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: thehealthsite

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا