برنامه ریزی مجدد سلول های ایمنی برای مبارزه با ملانوم

به گزارش سیناپرس، محققان دانشگاه بریستول، روش جدیدی را برای برنامه ‌ریزی مجدد سلول ‌های ایمنی بدن نشان داده اند که در کوچک کردن یا از بین بردن سلول ‌های سرطان پوست، ملانوم، موثر است.

دانشمندان با استفاده از کپسول ‌های مصنوعی مینیاتوری به نام پروتوسل ‌ها، حاوی محموله‌ های برنامه ‌ریزی مجدد، که توسط سلول‌ های التهابی (گلبول ‌های سفید خون) جذب می ‌شوند، نشان داده اند، که می توان این سلول ‌ها را به حالتی تبدیل کرد که در کند کردن رشد و کشتن سلول های ملانوم، موثرتر باشند.

این تحقیق، اولین مطالعه‌ ای است که ظرفیت یک پروتوسل را برای تحویل محموله‌ های برنامه ‌ریزی مجدد سلول ‌های ایمنی، آزمایش کرده و یک هدف امیدوارکننده برای توسعه ایمنی ‌درمانی سرطان ارائه می‌ دهد.

محققان گفته اند: سلول ‌های ایمنی ما ظرفیت نظارتی دارند، که آنها را قادر می ‌سازد سلول ‌های پیش سرطانی را که در هر بافتی در بدن ایجاد می ‌شوند، شناسایی کنند. با این حال، زمانی که سلول ‌های ایمنی با سلول‌ های سرطانی مواجه می ‌شوند، اغلب توسط سلول ‌های سرطانی تخریب می ‌شوند و در عوض تمایل به تغذیه آنها و تشویق پیشرفت سرطان دارند. ما قصد داشتیم آزمایش کنیم که آیا می ‌توان سیستم ایمنی خود را برای کشتن این سلول ‌ها، مجددا برنامه‌ ریزی کرد یا خیر.

به گزارش سیناپرس، ابتدا این تیم، اثبات مفهوم را در لاروهای گورخرماهی آزمایش کردند که به محققان اجازه می دهد تا تعامل سلول های ایمنی التهابی با سلول های سرطانی را به روش هایی که در بافت های انسان ممکن نیست مشاهده کنند.

برای یافتن اینکه آیا این رویکرد ممکن است به عنوان یک استراتژی درمانی عملی، برای کوچک کردن سلول های سرطانی در حال رشد ارتقا یابد یا خیر، محققان این آزمایش را در ماهی ‌های بالغ مبتلا به ملانوم دم ‌بال تکرار کردند و نشان دادند که این رویکرد به طور قابل ‌توجهی رشد سلول‌ های سرطانی ملانوم را مهار می ‌کند.

برای بررسی کامل امکان‌ سنجی استفاده از پروتوسل‌ ها در انسان، این آزمایش دوباره با استفاده از یک روش آزمایشگاهی با سلول‌ های ایمنی اولیه انسان، انجام شد. به گزارش سیناپرس، نتایج این آزمایش نشان داد که پروتوسل‌ ها می ‌توانند به طور موثری سلول‌ های ایمنی انسان را به سمت یک حالت پیش ‌التهابی پایدارتر و بالقوه ضد سرطانی رسانده و مجددا برنامه‌ ریزی کنند.

به گزارش سیناپرس،  یافته های تحقیقاتی در مجله Advanced Science قابل دسترسی هستند.

ترجمه: سنا دلفیه

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا