کشاورزی جهانی با مشکل رو به رو است

به گزارش سیناپرس، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: مشکل دسترسی روسیه به بازار جهانی مواد غذایی و کودهای شیمیایی، علیرغم توافقاتی که در این زمینه بر اساس قرارداد غلات صورت گرفته، هنوز حل نشده است.
وی ضمن تاکید بر این نکته که روسیه می خواهد شاهد صادرات غلات و مواد غذایی خود به بازار جهانی باشد که این امر اتفاق نیفتاده است، افزود موانع موجود برای صادرات غلات و کودهای شیمیایی یکسان هستند و مشکلات پیش رو در زمینه بیمه، مبادلات و بنادر مقصد برای کشتی‌های روسیه مانع از صادرات این محصولات می شود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر روسیه از تمدید قرارداد غلات امتناع کرده و سازمان ملل از آن حمایت نکند، چه خواهد کرد، خاطرنشان کرد که کمک های سازمان ملل تاکنون چندان مفید نبوده است.

گفتنی است چندی پیش بسته ای از اسناد برای حل مشکل تامین مواد غذایی و کود در بازارهای جهانی در ۲۲ ژوئیه در استانبول امضا شد. یکی از این اسناد مکانیزم صادرات غلات را از بنادر دریای سیاه تحت کنترل اوکراین در نظر گرفته است.

توافق بین روسیه، ترکیه و سازمان ملل متحد، ایجاد یک مرکز هماهنگی چهار جانبه را برای جستجوی کشتی ‌های حامل غلات برای جلوگیری از قاچاق سلاح و اجتناب از تحریکات سیاسی و نظامی پیش ‌بینی می ‌کند. این قرارداد در ۱۹ نوامبر به پایان می رسد.

به گزارش سیناپرس، این موضوع در حالی عنوان می شود که بسیاری از کشورها برای اجرای سیاست های کشاورزی خود نیازمند کودهای شیمیایی ساخته شده توسط روسیه هستند و عدم دریافت این کودها می تواند مشکلات متعددی در حوزه کشاورزی بین المللی ایجاد خواهد کرد. حال باید منتظر ماند تا مشخص شود آیا جهان می تواند راهی برای حل مشکل فوق پیدا کند یا خیر.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا