واکسن کرونای دانش آموزان فراموش نشود

دکتر فاطمه ترکمان اسدی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: والدین باید واکسیناسیون دانش آموزان را با توجه به آغاز فصل سرما و شروع سال تحصیلی و تراکم جمعیتی در محیط های سربسته جدی بگیرند و نسبت به واکسیناسیون این گروه سنی اقدام کنند.

وی افزود: در سال گذشته با توجه به شیوع کرونا استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی شاهد کنترل و کاهش کرونا به ویژه بیماری آنفلوآنزا بودیم اما در حال حاضر استفاده از ماسک در بین شهروندان کاهش یافته همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی کاسته شده است .

دکتر ترکمان اسدی خاطرنشان کرد: انجام واکسیناسیون علیه کرونا، شستشوی مداوم دست ها با آب و صابون و استفاده از ماسک بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس و آنفلوآنزاست که امیدواریم با رعایت تمامی این موارد وارد پیک جدید بیماری نشویم.

وی  با بیان اینکه بیماری سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا در برخی علائم بالینی به یکدیگر شباهت دارند، تصریح کرد: علائم بالینی سرماخوردگی به صورت تدریجی اضافه میشود اما ویروس آنفلوآنزا علائم به صورت یکباره و ناگهانی بروز می کند .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: ویروس آنفلوآنزا به سه شکل A، B و C  دیده می شود که نوع A از سایر موارد شدیدتر بوده و باید جدی گرفته شود؛ نوع B  نیز از نوع متوسط است همچنین نوع C موارد خفیف را شامل می شود و ممکن است در افراد به صورت سرماخوردگی ساده بروز کند و مدت کوتاهی فرد درگیر  می شود.

دکتر ترکمان اسدی  گفت: پیش بینی می شود بیماری های تنفسی در فصل سرما افزایش قابل توجهی داشته باشد چرا که  سرماخوردگی ها، کرونا و آنفلوآنزا نیز در این فصل افزایش می یابد همچنین میزان رعایت پروتکل ها نسبت به گذشته کاهش یافته همچنین  با توجه به آغاز فصل سرما پنجره ها بسته می شود، بنابراین پیش بینی می شود بیماری های تنفسی فوقانی افزایش یابد.

وی گفت: مراکز 16 ساعته نیز برای افتراق بیماری کرونا از آنفلوآنزا و سرماخوردگی فعال است که با تست های تشخیصی نوع بیماری را مشخص می کند.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا