خطر همه گیری آنفلوانزا در روسیه

به گزارش سیناپرس، آنا پوپووا، رئیس بخش نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کنندگان و رفاه وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که اولین مورد آنفولانزای نوع A (H3N2) در این کشور شناسایی شده و تصور می شود این ویروس در آستانه مرحله جدیدی از افزایش شیوع همه گیری قرار داشته باشد.

بر اساس این گزارش، چند روز پیش اولین ویروس آنفولانزای H3N2 در روسیه شناسایی شد، فرد مبتلا به این ویروس از مصر به روسیه سفر کرده و مقامات روسیه امیدوارند مورد دیگری از این بیماری در کشورشان وجود نداشته باشد.
در این راستا مقامات وزارت بهداشت این کشور قصد دارند به طور کامل روی یک برنامه اقدام سریع جهت پیشگری از شیوع یک بیماری جدید ویروسی کار کنند.

پوپووا هنگام صحبت در مورد وضعیت اپیدمی کنونی خاطرنشان کرد: کشور در آستانه مرحله جدیدی از افزایش بیماری قرار دارد، زیرا وضعیت همه عفونت ‌های تنفسی که در حال حاضر در روسیه در حال گردش هستند کاملاً ثابت مانده است.

گفتنی است همانطور که گزارش ها اشاره کردند: فعالیت آنفلوانزا از اکتبر ۲۰۲۱ تا مه ۲۰۲۲ به طور قابل توجهی بیشتر از فصل قبل ، اما کمتر از دوره قبل از همه گیری بود. در عین حال، روسیه فصل گذشته شاهد غلبه ویروس های  آنفلوانزای A بود در حالی که نسبت ویروس های آنفولانزای B بسیار کمتر مشاهده شد. 

به گزارش سیناپرس، در این میان وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد: ویروس کرونا وارد روند گردش گروه عفونت های تنفسی شده و این الگوی جدید، فصلی بودن آن را مختل کرده است. در این گزارش آمده است که روند اپیدمی  آنفلوانزا و عفونت های ویروسی حاد تنفسی در روسیه مطلوب نیست و خطر شیوع همه گیری وجود دارد.

پوپووا همچنین خاطرنشان کرد که در شرایط تداوم گردش ویروس SARS-CoV-2، لازم است رویکرد های روش ‌شناختی جدیدی برای ارزیابی وضعیت اپیدمی آنفولانزا و عفونت‌ های ویروسی حاد تنفسی دیگر ارائه شود. برای این منظور یک کارگروه ویژه تحت شورای علمی این کشور ایجاد شد.

در خاتمه گفتنی است وزارت بهداشت روسیه نیز اخیرا دستورالعمل هایی را برای بهبود ابزارها و روش های نظارت اپیدمیولوژیک آنفولانزا و عفونت های ویروسی حاد تنفسی و همچنین به روز رسانی مقررات حاکم بر نظارت در این زمینه ارائه کرده است.

مترجم: زهرا همراز
منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا